84 091 läst ·
216 svar
84k läst
216 svar
Bra billig plasmaskärare! 1500:-
Nej, jag har tillgång till proffsmaskiner och har efter flera år i branchen inte överdriven tilltro till Kinesisk extrem-lågpris. Det gäller kanske speciellt plasmaskärare som är högre spänning och en potentiellt ganska farlig maskin.S soundfox skrev:
Har inte en aning om vad man externt skall titta på på en plasma. Eländet ser man när man lyfter på skalet. Men generellt och det gäller väl både svetsar och plasmor, är det små röda vippströmbrytare och encodrar eller potentiometrar med vobblande vred som helt saknar motstånd och känsla så är det vanligtvis billigaste val av komponenter på insidan med.S soundfox skrev:
Jag har fått hem grejorna men inte provkört ännu. Det dök upp lite andra projekt... 
Plasmaskäraren ser helt okej ut med tanke på priset. Jag har dock inte tittat inuti ännu.
Jag fick några konstiga mail skrivet på nederländska, där ett egentligen var till en annan kund och ett där man påstod att frakten skulle bli dyrare än vad som var angivet i webbutiken. Jag valde att ignorera detta mail och några dagar senare dök prylarna upp.
Plasmaskäraren ser helt okej ut med tanke på priset. Jag har dock inte tittat inuti ännu.
Jag fick några konstiga mail skrivet på nederländska, där ett egentligen var till en annan kund och ett där man påstod att frakten skulle bli dyrare än vad som var angivet i webbutiken. Jag valde att ignorera detta mail och några dagar senare dök prylarna upp.
M Martin_A skrev:Jag har fått hem grejorna men inte provkört ännu. Det dök upp lite andra projekt...
Jag fick några konstiga mail skrivet på nederländska, där ett egentligen var till en annan kund och ett där man påstod att frakten skulle bli dyrare än vad som var angivet i webbutiken. Jag valde att ignorera detta mail och några dagar senare dök prylarna upp.![]()
Invändiga detaljbilder hade ju varit väldigt intressant. Nyfiken med på om det tex är live kylkroppar (primär eller sekundär eller båda två) och hur det ser ut med säkerheten runt det map tex ledande smuts (krypavstånd, luftgap mm).
Vad tror ni, är Everlast nånting att ha? Finns ett erbjudande i Finland just nu på dom, 500€ för en 50A enfasare.
Eller en äldre italiensk Cebora Plasma Prof 70, den är trefas och trafo-liktritar baserad.
Eller en äldre italiensk Cebora Plasma Prof 70, den är trefas och trafo-liktritar baserad.
På begäran!
Det är alltså denna maskinen.
Det är alltså denna maskinen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
En av Lidls maskin är till salu på Blocket just nu, om någon är intresserad:
https://www.blocket.se/annons/vastmanland/ny_luftkompressor___plasma_skarare_nya/90314098
Jag beställde den från Nederländerna och den ska komma på tisdag. Jag får se om jag lägger upp en video när jag skär en gripskopa.
https://www.blocket.se/annons/vastmanland/ny_luftkompressor___plasma_skarare_nya/90314098
Jag beställde den från Nederländerna och den ska komma på tisdag. Jag får se om jag lägger upp en video när jag skär en gripskopa.