S soundfox skrev:
kan du "gasa" på nu med lite tjocklek?
Slitdelarna tog slut nu :D, jag blev precist färdig med timmergripen. Jag var nog oförsiktig och hade bråttom, för mycket kontakt med materialet.

jag har beställt nya från Wish, men det tar som vanligt tid innan dom kommer, men jag kan testa hur tjockt man kan köra när dom kommer, eller om jag köper från något annat ställe innan dess.

• Gilla
Nirre
  • Laddar…
Vad menar du med slitdelar? Hur ska man undvika för att dom ska hålla längre :-)

F
S soundfox skrev:
Vad menar du med slitdelar? Hur ska man undvika för att dom ska hålla längre :)
elektrod och munstycke slits, det är slitdelar och tar ohjälpligt slut rätt fort. Fukt i tryckluften äter slitdelar.

• Gilla
soundfox
  • Laddar…
ok, bra att veta

Jag la just en order på en TM60 + 3st ceramic cup set

S soundfox skrev:
Vad menar du med slitdelar? Hur ska man undvika för att dom ska hålla längre :)
Som fsn sade, och man ska försöka undvika att skärmunstycket har kontakt med materialet som man skär, och man ska försöka få plasmastrålen att spruta bort, om man drar för snabbt så kan strålen studsa tillbaka mot skärmunstycket, som då kommer att slitas hårt.

Jag köpte slitdelarna här:

https://www.wish.com/product/5c515982ec22be517d5bc66b

Det är nog svårt att få det billigare, men om någon vet så tipsa gärna.

• Gilla
soundfox
  • Laddar…
tack :-)

Jag har beställt några tusen slitdelar, men leverans från Kina tar många månader just nu...
Ni som är intresserad av slitdelar Pm'a mig så återkommer jag när dom landat i mitt knä.

Frakt från Nederländerna går ganska fort iaf för er som funderar på å beställa en maskin. (y)

Får ta en liten återcheck på slitdelarna..
Fick tillbaka pengarna då tillverkaren inte vet när dom kan komma igång å leverera igen....
Ebay nästa.

Jarlingar Jarlingar skrev:
Får ta en liten återcheck på slitdelarna..
Fick tillbaka pengarna då tillverkaren inte vet när dom kan komma igång å leverera igen....
Ebay nästa.
Jag kan tänka mig att vara med i en leverans där man kan sänka priset, men som det är nu så har jag beställt en order som jag tror håller länge.

Men gör ett nytt inlägg, så får jag e-post avisering av det.

M Maximarcus skrev:
Ett par dagar efter fanns inte ett spår av dem☹️
Brukar försvinna blixtsnabbt, i normalfallet köar folk på morgonen när grejerna börjar säljas och köper alla..

Gissar att det var fler än jag som missade Lidls maskin så jag funderar på att plocka hem ett gäng plasmaskärare och sälja till klart fördelaktigt pris. (y)

Så jag undrar om det finns intresse innan jag lägger beställningen bara..

Drivs av vanlig tryckluft och behöver ej syre på tub.
Skär upp till 20mm stål
Ett års garanti (y)
[bild]

Priset kommer landa på 1500:- + ~150:- frakt, så totalt 1650:-

Biltema säljer en mindre för 5000:- och ebay kring 2000:- för dom minsta/billigaste...
Har du nån plasmaskärmar man kan beställa

Gissar att det var fler än jag som missade Lidls maskin så jag funderar på att plocka hem ett gäng plasmaskärare och sälja till klart fördelaktigt pris. (y)

Skär upp till 20mm stål
Ett års garanti (y)
[bild]

Biltema säljer en mindre för 5000:- och ebay kring 2000:- för dom minsta/billigaste...
Har du nån plasma skärare att sälja ?

• Gilla
Okrim
  • Laddar…

Skär upp till 20mm stål
Ett års garanti (y)
[bild]

Hej.
Har du någon kvar?

B bubisen skrev:
Hej!
Jag vill gärna ha den lite bättre. Fixar du den för 2000 så tar jag en sån, tack!
Är intresserad av 2000 kronors plasman hojta till när du har den hemma

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.