J
Sorry, inte SVT, men Terracom, som enl wikipedia är statiligt aktiebolag för att driva marknätet som från början bara användes av SVT och SR... Så helt fel tycker jag inte kopplingen Boxer <-> SVT är...

• Gilla
mniku
  • Laddar…
Boxer är ett gammalt arv från Televerket, som blev Teracom, som startade Boxer. Jag har haft marksänd tv via Boxer i runt 10 år och kan inte direkt säga att jag är nöjda med dem, men de har monopol på den verksamheten. Jag skulle aldrig välja Boxer för IPTV baserat på mina erfarenheter. När det funkar är det OK, men varje gång man ska byta till ny box är det en massa strul och många samtal till kundservice för att reda ut felaktiga fakturor etc.

• Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
Polacoloco Polacoloco skrev:
Jag har boxer digital-tv via antenn och deras smartbox. Den har strulat otroligt mycket. Kanaler försvinner. Ljudet försvinner. Felmeddelanden om att antennens riktning ska kontrolleras. Att strömmatningen till antennen kan vara kass.
Om du köpt smartboxen av Boxer kan man ju tänka sig att det vore ett reklamationsärende. Men om vi håller oss till hur Boxer fungerar som företag är de problem du beskriver inte något de råder över.

A alfista skrev:
Först när jag försökte säga upp avtalet började saker krångla...
Och är en avgörande del i det jag menade med "har ALDRIG haft problem med dom."

• Gilla
Overkill
  • Laddar…
Byt iptv leverantör om du kan.
Var i samma situation med canal digital tidigare.
Otroligt värdelös iptv box dock inte lika mycket problem som du verkar ha men den var seg osv.
Påtalade till dom och hotade att byta till viasat när jag fick möjlighet till det.
Räddningen blev när bredbandsbolaget tog över canal digital iptv.
Kan då säga att det kändes som att gå fram ett decenium i kvalite på hårdvaran och mjukvaran. Fick ny box och samtidigt möjlighet till inspelning och streaming som annars bara var att glömma med canal digital

F f91jsw skrev:
Boxer är ett gammalt arv från Televerket, som blev Teracom, som startade Boxer. Jag har haft marksänd tv via Boxer i runt 10 år och kan inte direkt säga att jag är nöjda med dem, men de har monopol på den verksamheten. Jag skulle aldrig välja Boxer för IPTV baserat på mina erfarenheter. När det funkar är det OK, men varje gång man ska byta till ny box är det en massa strul och många samtal till kundservice för att reda ut felaktiga fakturor etc.
Och för att snöa in ännu mer så hette det Senda först, innan det blev Boxer

• Gilla
Robbalove
  • Laddar…
J
Hela grejen med att ha en IP-tjänst för att kunna spela in linjärTV sändningar lokalt för att sen kunna spela upp dem igen känns som en tekniskt återvändsgränd.

Det tråkiga är ju att de som producerar TV program ser till att för att få se vissa program måste man abonnera på en tjänst som innehåller en proprietär HW-box. Det är väl enda halmstrået för dessa kanaler att överleva.

Det finns ett problem till som berättigar linjärTV. Om man fritt får välja film så tycker iallafall jag det är svårt att hitta något som jag verkligen vill se. Om man slår sig ned och något bara rullar så nöjer man (jag) sig med detta utan vidare eftertanke. Dessutom så har man något att prata om på fikarasten då troligen någon mer sett detta. Men med tanke på att man aldrig skulle sett denna film om man fått välja fritt kan man fråga sig om det är bra eller ej - men å andra sidan så kan man bredda sin smak på detta sätt.

• Gilla
Pen och 2 till
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
Om man fritt får välja film så tycker iallafall jag det är svårt att hitta något som jag verkligen vill se. Om man slår sig ned och något bara rullar så nöjer man (jag) sig med detta utan vidare eftertanke.
Jag skickade ut teven för ett drygt decennium sedan.

• Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
F
Jag får citera en gammal gubbe på mitt jobb !

"Förr i tiden satt man helt sonika upp en antenn och tog emot allt trådlöst, nuförtiden ska man gräva upp halva tomten för att installera fiber, sedan ska man installera boxar, och beställa olika kort och abonnemang...och SEN kan man se på tv"

Tja, kanske inte helt rättvist. Men det ligger en del sanning i det ändå !

• Gilla
NetNut och 7 till
  • Laddar…
hsd
Jag provade Boxer en kort period, de fick inte tjänsterna till att fungera över huvud taget, jag återgick till Telia och det funkade direkt.
I förra huset hade jag Comhem och det funkade hela tiden utan ett enda problem, tyvärr kan jag inte få Comhem till mitt nuvarande hus , skulle jag få den möjligheten tvekar jag inte en sekund att välja Comhem

Säger som de före mig. Återkoppla på deras mail och var tydlig med att du intr kommer att betala några kommande fakturor om inte deras produkt fungerar tillfredsställande.

Jag har haft iptv från både Telia och nu senast Viasat och det har fungerat hyfsat. Det stora problemet har varit boxarna, de boxar som de erbjuder(erbjöd mig) har en hårdvara som hade minst 5 år på nacken när vi tecknade abonnemanget. Så användargränsnittet är omodernt och man hinner koka kaffe mellan kanalbytena. Telias boxar var i särklass sämst.

Jag har gjort lite research på lite olika forum om andra leverantörer och det verka som boxarn är det som kunderna klagar på

Nu när vårt abonnemang på Viasat går ut så har jag dumpat dom och vi ska köra boxer marksänd digitaltv ist så slipper vi alla skräpboxar och kör på den interna digitaldekodern i tv ist

• Gilla
janal och 1 till
  • Laddar…
Typiskt med långa bindningstider på tjänster som inte fungerar eller som inte lever upp till ens förväntningar . Har helt slutat binda upp mig på saker då min erfarenhet av sånt är att man oftast blir besviken eller så vill man ha något annat o sitter fast med skägget i brevlådan i något värdelöst abbonemang . Mitt tips är att ta aldrig något abbonemang med längre uppsägningstid än 1 mån finns det inget alternativ så strunta i den lösning

Jag kan ju också nämna att vi band upp oss på 2 års gammel-tv via antenn och fick ett programkort. Själva kortmodulen man stoppar i tvn gick aönder efter ett år så fick betala en ny.
Vill också mest upplysa och varna folk för boxer. Det tekniska funkade hela tiden väldigt halvknackigt under dessa 2 år sedan när vi var less och inte tänkte ge dem mer chanser utan säga upp avtalet efter dessa 2 år så möttes jag av en HEMSK kille på supporten som var helt klart retoriskt utbildad att göra ALLT för att prata om andra saker och få mig att stanna som kund. Avskyvärt beteende. Bara den saken ensamt gör att vi aldrig mer kommer använda Boxer.
Undvik boxer för guds skull :)

• Gilla
Anonymiserad 170696
  • Laddar…
Bindningstider brukar var direkt kopplat till köp av hårdvara. Man tvingas till bindningstid för att att boxen behövs. Vore bättre om fler köpte boxen på öppet köp från någon elektronikkedja och tjänsten obundet.
Är inte det möjligt? Jag gissar att det inte skulle bli dyrare.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.