någon som har erfarenhet och tips om en liten och diskret innomhusantenn (som gärna går att lägga bakom tv) till boxer. Enl teracom så är det ca 6km till sändaren och ska inte ha någon box utan kort direkt i tv.
 
BirgitS
Avståndet till sändaren säger inte så mycket, för även om det är nära kan det finnas hinder som hindrar antennsignalen att komma fram. Att gömma antennen bakom teven är väl tveksamt eftersom det lär vara svårt för antennen att plocka upp någon nämnvärd signal där.

Vad som är diskret beror ju på hur det ser ut för övrigt kring din teve men här är de sex inomhusantennerna som Kjell har: https://www.kjell.com/se/sortiment/...ntenner-tillbehor/tv-antenner/inomhusantenner
Är det någon av dem som du tycker är någorlunda diskret?
 
BirgitS BirgitS skrev:
Avståndet till sändaren säger inte så mycket, för även om det är nära kan det finnas hinder som hindrar antennsignalen att komma fram. Att gömma antennen bakom teven är väl tveksamt eftersom det lär vara svårt för antennen att plocka upp någon nämnvärd signal där.

Vad som är diskret beror ju på hur det ser ut för övrigt kring din teve men här är de sex inomhusantennerna som Kjell har: [länk]
Är det någon av dem som du tycker är någorlunda diskret?
Redan tittat på dessa hos Kjelle möjligen inne på den tunna/platta eller sprötet. Har fri sikt till sändaren frågan e bara hur den klarar betongväggarna.
 
BirgitS
Om antennen har fri sikt räcker det med en passiv antenn men annars behöver man en aktiv med förstärkare. Jag skulle tro att betongväggarna ställer till med problem och att man får lita på att signalen kommer in genom fönstren och sen sprider sig i rummet. Kjell brukar tillåta att man köper och öppnar förpackningen försiktigt för att testa om det fungerar för att sen kunna lämna tillbaks om det inte går, bara man frågar först.
 
En enkel passiv TV-antenn med en lång antennstång och en rund bas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS BirgitS skrev:
Om antennen har fri sikt räcker det med en passiv antenn men annars behöver man en aktiv med förstärkare. Jag skulle tro att betongväggarna ställer till med problem och att man får lita på att signalen kommer in genom fönstren och sen sprider sig i rummet. Kjell brukar tillåta att man köper och öppnar förpackningen försiktigt för att testa om det fungerar för att sen kunna lämna tillbaks om det inte går, bara man frågar först.
Va inne på en aktiv för att försöka kompensera för väggar. Ska sondera marknaden lite mer annars får man försöka testa en från Kjelle. Tänkte om man köper ett spröt så kan det sticka upp lite ovanför tv. Denna e dock inte aktiv.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.