5 073 läst ·
6 svar
5k läst
6 svar
Boxer - Fel på TV3
Goddag.
Jag har en boxer-box med hårddisk (Sagem 64160T) med 160 GB hårddisk och sedan ett par veckor tillbaka går det inte att spela in på TV3.
När man sätter den på inspelning så märks inga problem, men när man ska se det inspelade så går det ungefär två minuter sedan fryser sig bilden och det går inte att se mera.
Signalstyrkan visar 98%. Jag har testat att programera om boxen men ingenting verkar hjälpa. Den spelar in felfritt på alla andra kanaler.
Någon som kan hjälpa mig?
Jag har en boxer-box med hårddisk (Sagem 64160T) med 160 GB hårddisk och sedan ett par veckor tillbaka går det inte att spela in på TV3.
När man sätter den på inspelning så märks inga problem, men när man ska se det inspelade så går det ungefär två minuter sedan fryser sig bilden och det går inte att se mera.
Signalstyrkan visar 98%. Jag har testat att programera om boxen men ingenting verkar hjälpa. Den spelar in felfritt på alla andra kanaler.
Men hallå! Det har ju varit det felet från början på Sagem-boxarna men det kom en ny mjukvara till dom för nån vecka sen. Gå in i menyn och gör uppdateringen så fixar det sig. För mig installerades uppdateringen automatiskt men tydligen inte hos alla. Har du fått snyggare menyer och en annan uppstartsbild så vet du att den är uppdaterad. En riktigt bra grej med den nya programvaran är att du kan ställa in hur lång tid före och efter ett program som ska spelas in om du programmerar via EPG´n.Nusse77 skrev:Goddag.
Alltså, felet i Sagem-boxarna har förvisso varit från början men det uppdagades inte förrän TV3 lade om sändningen om man nu ska vara kinkig. Hursomhelst så är det ju löst nu. Vi har ett annat strul med vår box, ibland så slår den av en programmerad inspelning efter ett tag. Inte ofta men irriterande när det händer.fredl skrev:
Klicka här för att svara