Hej!

Som rubriken lyder så har det blivit dags att byta bottenventil i handfatet, eftersom min bättre hälft har fått den briljanta idén att alla detaljer i badrummet ska ha färgen svart, suck.

I nuläget sitter det en silventil med en mittenskruv som håller fast vattenlåset. Jag drog en chansning och beställde denna av typen pop-up ventil:

Rabatterad svart pop-up bottenventil för handfat, förpackningssida, köks- eller badrumsinredning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Men som jag befarade så fungerade inte det. Mittenskruven har inte samma mått som den ursprungliga. Bifogar lite bilder på den:

Vitt handfat, metallisk avloppssil, cirklar med hål, skuggor, närbild.
Skapa konto
Öppen avloppsrörskoppling under diskbänk, synlig smuts och rörsystem, vit kakelbakgrund, behöver underhåll/reparation.
Skapa konto
Hand håller verktyg med gammal, skadad avloppsdel över handfat, underhåll eller reparation utförs.
Skapa konto

Hand håller smutsig avloppsventil ovanför handfat, reparation av avloppssystem, närbild, vit bakgrund.
Skapa konto
En rörmokarvy under diskbänk med avloppsrör, vattenledningar och en demonterad avloppsfälla.
Skapa konto

Har ni något tips på hur jag löser detta smidigast?

Bästa svaret

Undre delen på befintliga bottenventilen måste skruvas bort från vattenlåset.
När nya bottenventilen är monterad så skruvas vattenlåset fast på undersidan av bottenventilen.

Demmpa Demmpa skrev:
Undre delen på befintliga bottenventilen måste skruvas bort från vattenlåset.
När nya bottenventilen är monterad så skruvas vattenlåset fast på undersidan av bottenventilen.
Tusen tack! Nu sitter den nya bottenventilen på plats. Helgen är räddad

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.