Kallas "fläns", finns i elfackhandeln.
Här tex: https://www.elbutik.se/product.html/flansar-for-flansoppning-flr-13-metrisk-ganga
Men ett 50-rör blir nog lite mastigt, försök hitta något för kabeln som ska in och låt röret sluta nån decimeter under.
Värt att notera är att man även bytt gängor någon gång, äldre flänsar har andra gängor men sist jag jagade dessa delar fanns både flänsar och tätningar med båda gängorna.
Men ett 50-rör blir nog lite mastigt, försök hitta något för kabeln som ska in och låt röret sluta nån decimeter under.
Värt att notera är att man även bytt gängor någon gång, äldre flänsar har andra gängor men sist jag jagade dessa delar fanns både flänsar och tätningar med båda gängorna.
Tack, jag förstår. Får överlåta det till elektrikern då. Tänkte det fanns med 50 mm hål att köpa rakt av.Fotografen skrev:
Här tex: [länk]
Medlem
· Södermanland
· 658 inlägg
Skalan antyder snarare FL21, kablarna skulle vara i svagströmskategorin om det vore FL13.
Går ju att skaffa en blindfläns om man vill göra en egen specialare.
Går ju att skaffa en blindfläns om man vill göra en egen specialare.
Medlem
· Södermanland
· 658 inlägg
Klicka här för att svara