blev nyfikna på en bostadsrätt där. dock byggdes dom 2009 och vet inte vad dom gick för då, hur prisutvecklingen har varit på dom . det känns ganska relevant eftersom vi samtidigt är på tomtjakt och kommer förmodligen bara bo där i runt 2 år kanske lite längre.... och vi vill ju ändå göra en vinst vid försäljning är det möjligt ?

dom byggdes som sagt 2009 så finns inte mycket man kan göra för att höjja standarden å på så sätt utväckla prisutvecklingen ... så hur tar man reda på vad dom såldesför 2009?

alt 1 http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-3rum-valle-broar-vaxjo-kommun-sjobagen-2a-4033321

alt 2 som vi är mera inne på http://objekt.fastighetsbyran.se/Te...px?source=hemnet&ObjektGID=OBJ6270_1197482228

Det spelar väl ingen roll vad de såldes för det är framtiden som är intressant för er.

jo men man vill ju ändå veta lite hur prisutvecklingen varit på dom så har man lite att gå på . även om det inte är ett säkert kort kan det ge en hint ..... eftersom det är ganska så nyproducerade lägenheter med förväntar man ju inte sig en så stor värde ökning

Som marknaden är just nu så ska man nog inte räkna med att köpa en bostadsrätt i den prisklassen och göra vinst på den på så kort tid som du talar om.

Hade jag köpt ett objekt nu och tänkt avyttra det innom de närmsta åren så hae jag personligen kalkylerat med förlust på det objektet och allt över det är bara bonus.

Köpte själv min nyrenoverade lägenhet 2009, sålde den nu för månad sedan med 15% förlust.

känns som priserna gått upp lite iaf.
trevliga hus dock, nära stan och universitetet.

sen förstår jag inte hur det kan skillja nästan 200000kr mellan lägenheterna dom är ju nästan jämbördigare lite bättre sjö utsikt på den dyra iof. ..

men hur får manreda på vad vad som såldes för som ny .....? 2009

Husjakt skrev:
sen förstår jag inte hur det kan skillja nästan 200000kr mellan lägenheterna dom är ju nästan jämbördigare lite bättre sjö utsikt på den dyra iof. ..

men hur får manreda på vad vad som såldes för som ny .....? 2009
Kan ju vara så enkelt att man står i olika behov av att sälja.
Där jag bor har det varit ute 4st 3or där den billigaste ligger på 480 och den dyraste på 600, i liknande skick, den för 480 blev såld ganska fort, den för 600 har de hållt på med i snart 1 år, de som sålde billigt var tvungen att bli av med den snabbt pga nytt objekt, de som säljer den dyrt har inget behov av att bli av med den direkt.

Ska man bygga nytt tex så kan ju banken kräva att du ska ha sålt först och därför måste man bli av med den fort.
Olika mäklarfirmor gör ju även olika bedömningar gällande vart man ska lägga sig prismässigt.

ska ringa om en visning och ge ett skambud, hur mycel´ket vågar man går nere egentligen -?

verkar inte kommit in någraa bud , vad kan man lägg sig på tycker ni

husjakt, har ni tröttnat på att leta hus?

nej vi letar tomt men blir en bostadsrätt under tiden tills vi hittar rätt.. vi bor allt för litet just nu !

Jag kan bara stämma in i att man om man köper nu inte ska förvänta sig vinst på 2 år, särskilt inte efter transaktionskostnader som mäklare osv. Håller även med om att utvecklingen från nypriset till dagspriset är en väldigt dålig indikation på framtida försäljningspris.

Hej!
Jag bor själv i Växjö och som det idag ser ut så går det bra för Växjö, det är en ganska starkt växande stad så framtidsutsikterna är kanske inte helt fel, men å andra sidan så är mina kunksaper inte de allra bästa inom detta område.

Jag vet flera som har bott i dessa husen och de tycker att det har varit dyrt att köpa och bo där, de har istället köpt ett hus vilket har gett ungefär samma kostnad. Vad jag vet så har även några lägenheter varit svåra att sälja.

Men som du säger så är det väldigt nära Univeristet och centrum samt att det är ett stenkast till Willys och Blomsterlandet, om du kan kasta långt ;).

Vad jag skulle kunna som motsäger detta, förutom priset då, är att vägen som går utanför är oerhört trafikerad. Det är fin utsikt över den Psykiatriska kliniken i växjö där även Rättspsyk finns.

kanske bättre å lägga pengarna på en ikke renoverad lägenhet ev ett litet hus om man vill tjäna lite pnegar på det under så kort tid ? dock känner vi lite att eftersom vi inte ska bo där mer än säg 2 år så är vi inte lika sugna på att lägga ner hjärta å arbete i det . . . vi vill samtidigt ha råd att köpa en tomt under tiden vi bor i bostadsrätten ev huset . . . .

vi behöver egentligen spara mera pengar för å bygga nytt och få in det som behövs av vinsten när vi sedan ska sälja men det kanske bara är ett dröm scenarie

Vansinnigt att räkna med vinst när man säljer. Visst, om man har ett tidsfönster på 2-3 år så kan man alltid hitta rätt tillfälle men oftast så har man ju bara några månader att vinka på.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.