Kaffe: Jag är inte ett dugg förvånad!! Ja, det är sannerligen samma Thony som vår käre kontaktperson och marknadsansvarig...jag visste iofs redan dessa saker men det var ganska skönt att se det svart på vitt att det faktiskt har hänt! Undrar hur många företag han spräckt egentligen? Må Gud ha förbarmande över oss alla som ens har kommit i närheten av denna skumma hemska människa...kan han inte bra ta ett plan till Långtibortstan eller nått och stanna där?? Så vi slipper mer inblandning av honom för resten av våra liv, USCH!!!!!!

Ååååh...förresten, glömde ju berätta att den faktura från Kollektor som Bostadsinvent nu använder sig av pga att de inte kan lägga ut mer pengar (uppenbarligen eftersom de inga har...) som vi bestred eftersom INGET avd et som ingick i det lyftet är gjort på vårt hus...den fick vi en påminnelse på idag med orden att om vi inte betalar inom 8 dagar så hamnar den på inkasso och vidare till kronofogden...visste att det var något vajsning med att skriva på att vi godkände att kollektor hädanefter tar hand om faktureringen...blev varnad för JUST detta av Konsumentverket! Vad ni än gör SKRIV INTE PÅ NÅNTING ÖVERHUVUDTAGET SOM HAR MED BOSTADSINVENT ATT GÖRA MER!!!!!!!!! Jag ringde arg som ett bi till kollektor och jag blev ju inte ett dugg förvånad när hon fick spatt i telefonen......de hade ingen aning om vad som händer med och runt omkring Bostadsinvent!! Sakta men säkert gick det upp för henne att de inte heller kommer att få betalt för sina tjänster och då blev hon rasande och nu ska även de blanda in sina jurister MOT Bostadsinvent, hahaha!!! De kommer att gå under mycket snart och denna gången ska ta mig f*n INTE något litet skumt skitbolag som ägs av Thony Johansson ta över affären!!!!!!!

Kollektor har förgäves sökt Vd Dan på Bostadsinvent men lämpligt nog är han bortrest.........

Vet inte om jag ska kräkas, skratta eller gråta snart........

har med försökt få tag i dan föra veckan tycker de är konstig att en vd tar semester när de är som mest o göra.
tycker de konsigt att T...y får forsätta råna folk så här han borde sitta inne
och någon annan som vet hur saker ska funka tar över.

Gtre: Hehe, det har du alldeles rätt;)!! Lås och bom vore inte fel, skaka lite galler kanske hade gjort susen? en förbannad bov är han iallafall och gör inget annat än som du skrev rånar folk på pengar verkar det som. Jo, förresten, han slösar även lite tid på att ringa och bära sig illa åt mot fok hela tiden, antar att det är en såan människa som hade fastspikade leksaker när han var barn?:mad:

Även vi har undrat hur fasen man kan ta semester när det är som det är med företaget!!:mad: Utbränd kanske, hehehehe...skulle inte förvåna mig med den företagsuppsättningen...

Vi tänker försöka komma ur den här skiten och det fort annars kan vi nog räkna våra livs bästa dagar som bortblåsta...kan ju ALDRIG satsa lika stort igen på ett nytt hus ochd et är deras fel, känns för j****gt!!:mad:

tias50, hur går det för ditt bygge?

Pelle-p: Marlene Eskilsson har skrivit i ett inlägg ovan, jag citerar:

"tias50, jag har flyttat inlägg i den här tråden som handlar om hur ditt bygge fortskrider till "Socialt & projekt", fortsätt uppdatera oss om bygget i den tråden. I den här tråden fortsätter vi att ge referenser på hustillverkaren."

tias50 skriver i det forumet om sitt hus framsteg istället då denna tråd är till för att diskutera oilka byggherrar och bolag.

Tydligen står det nu klart att Bostadsinvent haft ett litet internt möte där de kommit överens om att "ifall vi ens vill ha några hus så måste vi betala i förskott"....va?? Tror de å fullaste allvar att man betalar dem pengar i förskott för saker man garanterat inte kommer att få? De är ju inte bara skvatt galna utan till och med helt sinnesrubbade ifall de ställer det kravet och tror att folk ska gå på det efter allt som hänt...kan inget annat än att hånskratta åt dem...!!

Dessutom komme ringa vite att betalas ut mer dåd e inte har några pengar längre eftersom Kollektor garanterat ströp alla deras tillgångar därifrån efter ett litet telesamtal från en kund som berättade allt hur det ligger till...hahaha!! Att inget vite utgår är ju inget att skratta åt med däremot att nu även äänu ett företag strypt alal tillgångar till det är inte fel att höra.......ner med BOSTADINVENT och det fort!!!:mad:

Får ni husen på försäkring om de går i konkurs eller varför är du glad för att de har fått sämre ekonomi.
Själv skulle jag vara livrädd att de går i konkurs för finns det ingen försäkringsklausul om ersättning till husköpare då är man rätt rökt.

By the way - jag hade bokat med Fly Me - två resor :(

cian: Det vet jag faktiskt inget om men däremot vet jag att det finns massor av andra byggfirmor i den kommun där jag bor som mer än gärna vill ta över dessa husbyggen och se till att de blir klara och sedan får gott rykte istället för det skitrykte det blivit nu runt hela den här cirkusen. Så med andra ord skulle husen färdigställas mycket fortare isåfal MEN möjligtvis till dyrare kostnad ochd et är ju iofs inte alls roligt men kanske nödvändigt? Själva har vi anlitat en advokat och ska försöka komma ur hela rasket iställetm vi vill inte ens ha huset längre så långt det har gått nu:(.

Sen får jag väl erkänan att jag känner mig lite skadeglad så fort det går illa för det där skitföretaget kan jag väl säga...naturligtvis är det inget roligt attd et drabbar kunderna men just nu har jag så mycket avsky och agg för de personer som arbetar på Bostadsinvent så jag bara känne rmig glad när det går dåligt för dem...så kanske de får känna på lite hur det känns för oss kunder!!:mad:

Hade du beställt resa som skulle betalas med vitet?? Fy fasen så träligt isåfall...de har INGEN rätt att dra i vitet för oss på det sättet ju*grrrrrrr*:mad: !! Hoppas att det löser sig för dig:(.

Jag har inte beställt något hus från bostadsinvest (som tur är) och har alltså inget vite att betala resorna med. Däremot har jag en arbetsgivare som har fått betala dubbelt nu - både FlyMe och nu SAS.

Jag förstår att du blir skadeglad när det går dåligt för dom. Försök bara se lite klart mitt i allt det röda. Håller tummarna för er alla och hoppas att ni kan dra er ur detta!!

Aaaah, då förstår jag, Fly me gick i konkurs va? Ja i det fallet är det ju inte så himla roligt kanske:(.

Vilken tur att du aldrig beställde hus av Bostadsinvent!! Vi ångar så djupt att vi gjorde det och det känns som vår livsdröm slagits i spillror:(. Men jag ska lyda ditt råd och försöka se klart i det hela, det tjänar man ju själv på såklart:).
Tack för tumhållningarna:)!

Ha en trevlig kväll!

nu slipper man skit företaget har köpt ut mig så jag slipper dom.
men fick betala 70000kr så de borde finnas lite pengar till er stackare som har de värre än oss vi hade tur att inte vi har kommit så långt.får ändå tacka Rolf för alla hjälp

Gtre: gläds med dig kan jag säga, GRATTIS:) !! Vad skönt att höra att någon lyckats faktiskt, det inger ju hopp till oss andra ju:). Men varför fick du betala 70 000 kronor?
Var det Roffa som hjälpte dig ur? På vilket sätt då? Tänkte om man kanske kunde gå den vägen också?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.