17 576 läst ·
79 svar
18k läst
79 svar
bostadsinvent / Lejonhus
nice hoppas på de bästa. För att svara på in lägget om man får någon ersättnig
så ligger de till så att huset ska vara klart 22veckor efter att grunden är gjord
då får man 2500kr+moms i veckan.
bostadsinvent köper billigt från utlandet där pengar betyder allt
dom kör inte med halvfull last i bilen eller om de inte finns något för dom i sverige att hämta då tar dom någon annan i stället på så sätt blir de förseningar till våra hus tyvär då blir de att betala mer för bostadsinvent så dom kan få delar hem till sverige.
så ligger de till så att huset ska vara klart 22veckor efter att grunden är gjord
då får man 2500kr+moms i veckan.
bostadsinvent köper billigt från utlandet där pengar betyder allt
dom kör inte med halvfull last i bilen eller om de inte finns något för dom i sverige att hämta då tar dom någon annan i stället på så sätt blir de förseningar till våra hus tyvär då blir de att betala mer för bostadsinvent så dom kan få delar hem till sverige.
Deras processer funkar tyvärr bara på vissa orter verkar det som. I Forssjö funkar det inte alls, det är ett döbygge som står som tomma spökhus sedan flera månader tillbaka känns det som, usch
. Kan bero på att Katrineholms kommun inte har krav på någon färdigställandeförsäkring när det är ett företag som bygger, sanslöst slarvigt av kommunen tycker jag!
Åååååh vad trött jag blir!!!!!! Nu är det återigen så HIMLA synd om Bostadsinvent i Katrineholmskuriren...men vi kunder då?? Är det inte egentligen oss det är synd om?
Om de blir lurade för att de är så himla blåögda så de inte kollar upp bakgrudnen på sina leverantörer och entreprenörer så vill iallafall inte JAG betala för det...men det gör jag ju...vilket förbannat skämt!! Tänk om man bara kunde vakna upp ur denna mardröm och upptäcka att man aldrig skrev på det där skämtkontraktet? Det är nästan så man börjar leta efter en dolda kameran nånstans för sånt här kan väl egentlgien inte hända på riktigt...eller??*Grrrrrrrrrr*

Om de blir lurade för att de är så himla blåögda så de inte kollar upp bakgrudnen på sina leverantörer och entreprenörer så vill iallafall inte JAG betala för det...men det gör jag ju...vilket förbannat skämt!! Tänk om man bara kunde vakna upp ur denna mardröm och upptäcka att man aldrig skrev på det där skämtkontraktet? Det är nästan så man börjar leta efter en dolda kameran nånstans för sånt här kan väl egentlgien inte hända på riktigt...eller??*Grrrrrrrrrr*
DOM ÄR VÄRDELÖSA de är inte synd om dom ett dugg dom kunde byggt ett visnings hus så hade dom inte haft några problem men nu får vi ta smällen i stället
fick mina ritningar i går på huset på ett hus som inte jag har beställt jiiiipppiii
nu säger dom att dom ska mer pengar för att rita rätt hus.
ja man kan undra vart kamran sitter. VARNING FÖR DESSA BUSAR DU KOMMER BLI RÅNAD. NER I SOPPTUNNAN MED DOM
fick mina ritningar i går på huset på ett hus som inte jag har beställt jiiiipppiii
nu säger dom att dom ska mer pengar för att rita rätt hus.
ja man kan undra vart kamran sitter. VARNING FÖR DESSA BUSAR DU KOMMER BLI RÅNAD. NER I SOPPTUNNAN MED DOM
Gtre: Ja du, jag är inte ett dugg förvånad! Deras policy är ju sådan att om DE gör fel så får KUNDEN betala...det tror jag inte någon har missat nu! Vägra att betala för en ny ritning! De har screwed up då får de själva betala ochs tälla tillrätta felet anser jag, finns ingen som helst anledning för dig att betala för en ny ritning ska jag säga! Det är ju så man kokar inom bords helt enkelt!
Dessutom ny atrikel idag igen i Kkuriren under "Fritt ur hjärtat" som Thony återigen besvarar med att det är synd om honom...han har ju jobbat hela tiden sedan i Februari förra året...ja det är onekligen synd om honom som har ett jobb, tjänar pengar han inte är värd och dessutom har någonstans att bo! Det har snart inte jag men det skiter hela Bostadinvent i...men som det står i artikeln...tälta går ju bra*grrrrrr*!! Ärligt talat så skiter jag fullkomligt i Thonys arbetstider, har han gett sig in i leken får han leken tåla och vad f*n hard et med mitt hus att göra??
Håller med Gtre: SLÄNG HELA SKITFÖRETAGET MED DESS PERSONAL I SOPTUNNAN, FÖRSEGLA DEN OCH KASTA BORT NYCKEL FÖR EVIGT!!!!!!!!
Dessutom ny atrikel idag igen i Kkuriren under "Fritt ur hjärtat" som Thony återigen besvarar med att det är synd om honom...han har ju jobbat hela tiden sedan i Februari förra året...ja det är onekligen synd om honom som har ett jobb, tjänar pengar han inte är värd och dessutom har någonstans att bo! Det har snart inte jag men det skiter hela Bostadinvent i...men som det står i artikeln...tälta går ju bra*grrrrrr*!! Ärligt talat så skiter jag fullkomligt i Thonys arbetstider, har han gett sig in i leken får han leken tåla och vad f*n hard et med mitt hus att göra??
Håller med Gtre: SLÄNG HELA SKITFÖRETAGET MED DESS PERSONAL I SOPTUNNAN, FÖRSEGLA DEN OCH KASTA BORT NYCKEL FÖR EVIGT!!!!!!!!
tias50: Det är ingen här som tecknat avtal med Bostadsinvent utan att kolla upp byggfelsförsäkring och vad gäller färdigställandeskydd så måste ett företag inte ta det i Katrineholm, det finns inget krav på det i den här kommunen, bara om du är privatperson som bygger. Det är super att du är nöjd med ditt hus men du har haft enorm tur kan jag säga dig för det finns inget gott med bostadsinvent...vet inte riktigt skälet till att det verkar funka så bra för dig? Var glad för att du får ditt hus så fort men du ska veta att många av de pengar som läggs på kanske ditt hus eller andra platser i landet betalas av oss från Forssjö som redan gjort av med snart hela våra kreditiv utan att få det vi ska ha. Våra pengar har gått till andra projekt tyvärr. NATURLIGTVIS har vi ALLA en byggfelsförsäkring men det hjälper inte i nuläget då ingen ens vill jobba med våra hus eftersom de inte får betalt av Bostadsinvent. Inte ens de som gjort markarbeten och lagt grunden har fått betalt...det anser iallafall inte jag seriöst men gläd dig åt att ditt hus är klart snart, det är roligt att se naturligtvis. Men jag tycker inte du ska anklaga någon för att skriva på sina kontrakt utan de försäkrningar du tar upp för det är det ingen som gör heller!! Jag vet inte var du bygger någonstans i Sverige och det är jag inte intresserad av heller men du ska veta att här i Katrineholm är det rent åt helsike iallafall, här är det tveksamt att de någonsin kommer att slutföra bygget och detta är mycket pga att kommunen har slopat den obligatoriska färdigställandeförsäkringen för företag..de kan ta det men måste inte och Bostadsinvent valde att inte göra det...seriöst?? Dessutom blev INGEN av oss kunder meddelande om det. Ingen av oss är blåögda, vi är bara så grundlurade av Bostadsinvent!
de stämmer alla har byggfelsförsäkring.
De är bra att de funkar för någon för oss gör de inte de
har bara fått en massa höjningar på priset fel ritningar + en massa vitvaror har försvunit som skulle vara med från början. håller på o försöker att bryta kontraktet
med dom.
De är bra att de funkar för någon för oss gör de inte de
har bara fått en massa höjningar på priset fel ritningar + en massa vitvaror har försvunit som skulle vara med från början. håller på o försöker att bryta kontraktet
med dom.
Gtre: Ja det låter ju verkligen seriöst...inte!!
Alla val vi har gjort med vitvaror, kakel-klinkers och kök från ikea är inget vi troligen kommer att få heller, speciellt inte vitvarorna eftersom Elgiganten ringt oss upprepade gånger och frågat efter bostadsinvent eftersom de inte får någon kontakt med dem och ingen kommer för att hämta varorna och de vet inte heller var de ska leverera dem och ingen betalar frakten. Nu senast hade de visst fått kontakt med Thony Men de skulle återkomma...tja...typ år 2008?? vi håller också på och försöker bryta kontraktet. Vi har blandat in det juridiska efter att vi hört att flera orter har gjort detta. Mend et verkar svårt men vi tänke rinte ge oss, känns som den största satsningen man gjort i livet är ett stort luftslott bara
!!
Administrator
· Skåne
· 8 666 inlägg
tias50, jag har flyttat inlägg i den här tråden som handlar om hur ditt bygge fortskrider till "Socialt & projekt", fortsätt uppdatera oss om bygget i den tråden. I den här tråden fortsätter vi att ge referenser på hustillverkaren.