Testar lite features, det finns ju ingen förhandsgranskning längre winking0066.gif <--- Per, visst ser du att han blinkar med ögat här.

De gamla mojisarna får man stå för själv numera, men smidigt att kunna dra o släppa en bild direkt in i inlägget, bra där! happy0159.gif

Det är dock något konstigt med drag & drop från mitt galleri på BH, det blir konstigt... bilden "fastnar" inte. En bild från facebook fungerar bra.
18893084_10155265870772570_7855558657686218357_n.jpg

En manuell länk till problembilden från galleriet fungerar INTE bättre. Men vad hände med sidbredden här? Sidbredden krympte efter att jag placerat bilden centrerat. En växling mellan bb-code-läge och wysiwyg-mode reder ut det problemet och bilden hamnar nu i centrum.


  1. ett
  2. två
  3. tre
Tom rad mellan stycken får man tydligen lära sig, i editorn är det en tom rad till listan ovanför, men efter man skickat så är det ingen tom rad längre.

Äntligen Courier
X ---> Y ---> Z
Y ---> Z

Och kodsnuttar, men den funktionen var kanske lite primitiv.
Kod:
    def add(self, name, fmt, val, xhead = ""):
        width = re.match("%-?([0-9]+)", fmt)
        width = int(width.group(1)) if width else len(name)
        self.prlist.append((name, width, fmt, val, xhead))

Spoilertext
 
Redigerat:
Definitivt nåt knas med att länka in bilder från galleriet, provar igen
...
Bilden försvann, provar manuell länk igen:


Det är nog länken som sådan som inte hanteras rätt: https://www.byggahus.se/forum/posts/2096200

För det blev ju en länk till inlägget...
Kopierar bilden från inlägget:


Verkar fungera bättre happy0167.gif
 
Hmm, på mobilen blir emojisarna uppskalade och stora som hus, det var inte bra. :confused:
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
harry73
Här sitter du och har det mysigt
Leende emoji med blinkande öga och en vinkande hand, vilket antyder mysighet eller vänskap.
 
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Hmm, på mobilen blir emojisarna uppskalade och stora som hus, det var inte bra. :confused:
Har också sett det. Lägger till på att göra-listan.
 
@Bo.Siltberg Sällan vi delar Spotify-länkar har men bägge varianterna leder ju rätt
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.