Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 840 inlägg
Testar lite features, det finns ju ingen förhandsgranskning längre
<--- Per, visst ser du att han blinkar med ögat här.
De gamla mojisarna får man stå för själv numera, men smidigt att kunna dra o släppa en bild direkt in i inlägget, bra där!
Det är dock något konstigt med drag & drop från mitt galleri på BH, det blir konstigt... bilden "fastnar" inte. En bild från facebook fungerar bra.
En manuell länk till problembilden från galleriet fungerar INTE bättre. Men vad hände med sidbredden här? Sidbredden krympte efter att jag placerat bilden centrerat. En växling mellan bb-code-läge och wysiwyg-mode reder ut det problemet och bilden hamnar nu i centrum.

Äntligen Courier
X ---> Y ---> Z
Y ---> Z
Och kodsnuttar, men den funktionen var kanske lite primitiv.
<--- Per, visst ser du att han blinkar med ögat här.De gamla mojisarna får man stå för själv numera, men smidigt att kunna dra o släppa en bild direkt in i inlägget, bra där!

Det är dock något konstigt med drag & drop från mitt galleri på BH, det blir konstigt... bilden "fastnar" inte. En bild från facebook fungerar bra.
En manuell länk till problembilden från galleriet fungerar INTE bättre. Men vad hände med sidbredden här? Sidbredden krympte efter att jag placerat bilden centrerat. En växling mellan bb-code-läge och wysiwyg-mode reder ut det problemet och bilden hamnar nu i centrum.
- ett
- två
- tre
Äntligen Courier
X ---> Y ---> Z
Y ---> Z
Och kodsnuttar, men den funktionen var kanske lite primitiv.
Kod:
def add(self, name, fmt, val, xhead = ""):
width = re.match("%-?([0-9]+)", fmt)
width = int(width.group(1)) if width else len(name)
self.prlist.append((name, width, fmt, val, xhead))
Spoilertext
Redigerat:
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 840 inlägg
Definitivt nåt knas med att länka in bilder från galleriet, provar igen
...
Bilden försvann, provar manuell länk igen:

Det är nog länken som sådan som inte hanteras rätt: https://www.byggahus.se/forum/posts/2096200
För det blev ju en länk till inlägget...
Kopierar bilden från inlägget:

Verkar fungera bättre
...
Bilden försvann, provar manuell länk igen:
Det är nog länken som sådan som inte hanteras rätt: https://www.byggahus.se/forum/posts/2096200
För det blev ju en länk till inlägget...
Kopierar bilden från inlägget:

Verkar fungera bättre

Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 840 inlägg
Testar en länk. Det syns väldigt dåligt att det är en länk där, då den inte blir understruken.
https://www.svt.se/nyheter/
https://www.svt.se/nyheter/
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 840 inlägg
Hur funkar spotifylänkar tro?
Tracklänk: https://open.spotify.com/track/59ENtBxwmTELYTaUh0OFGA
Uri: spotify:track:59ENtBxwmTELYTaUh0OFGA
Embed: <iframe src="https://open.spotify.com/embed/track/59ENtBxwmTELYTaUh0OFGA" width="300" height="380" frameborder="0" allowtransparency="true"></iframe>
Tracklänk: https://open.spotify.com/track/59ENtBxwmTELYTaUh0OFGA
Uri: spotify:track:59ENtBxwmTELYTaUh0OFGA
Embed: <iframe src="https://open.spotify.com/embed/track/59ENtBxwmTELYTaUh0OFGA" width="300" height="380" frameborder="0" allowtransparency="true"></iframe>
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 840 inlägg
Hmm, på mobilen blir emojisarna uppskalade och stora som hus, det var inte bra. 
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Medlem
· Södermanlands län0
· 983 inlägg
@Bo.Siltberg Sällan vi delar Spotify-länkar har men bägge varianterna leder ju rätt
Klicka här för att svara

