Det enda jag hittade va detta i manualen för styra max effekt.

Det går inte bygla mellan L1-L2??? Eller bränner man hällen då?

Får vänta till måndag för elektriker och kontakta bosch och elgiganten

• Bild av ett avsnitt ur en manual, visar instruktioner för inställningar av spishällens maxeffekt och rekommenderade säkringar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Gamla gubben
  • Laddar…
Nej, bygla inte 1 och 2.

E
T thokar skrev:
Det enda jag hittade va detta i manualen för styra max effekt.

Får vänta till måndag för elektriker och kontakta bosch och elgiganten
Du har ju bara 2 nollor och 2 faser där så det finns inte mycket att bygla tyvärr.

T thokar skrev:
Varför skall du göra det? Du har ju skrivit att du har 3 faser.

E
K Kane skrev:
Varför skall du göra det? Du har ju skrivit att du har 3 faser.
Det hjälp inte, spisen accepterar blott två.

• Gilla
thokar
  • Laddar…
E El-Löken66 skrev:
Det hjälp inte, spisen accepterar blott två.
Haha, först nu ser jag det i bild 1. Har bara fokuserat på inkopplingsschemat i bild 2......:surprised:

• Gilla
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
Åk för böveln tillbaka till elgiganten med denna spis och se till att få en normal spis för tre faser !!!

• Gilla
batsan och 3 till
  • Laddar…
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Åk för böveln tillbaka till elgiganten med denna spis och se till att få en normal spis för tre faser !!!
Får se hur det blir, lite besviken på elgiganten.

Tack för all hjälp och svar.

E
T thokar skrev:
Får se hur det blir, lite besviken på elgiganten.

Tack för all hjälp och svar.
Tyvärr är det så. Du kunde åkt till Elon och betalt 30% mer och eventuellt fått mer kunskap men inga garantier.

Innnan hade spis tillverkarna så man kunde se kopplingsalternativen på nätet, nu måste nog ha inloggning. Lycka till i vilket fall.

• Gilla
thokar
  • Laddar…
Hej , bra inlägg har upptäckt samma på min spis L3 har ingen koppling till spisen heller, fast enligt schemat ska det vara 3N~ ! Har dock fungerat bra kan tycka induktionen ibland är klen när alla plattor används. Märkte även idag att Nollans kabelsko brunnit av.

Har bytt ut den brända delen och funkar fint igen förhoppningsvis satt den löst och då är det löst nu! Men med inlägget menar jag att du klarar dig fint på bara 2 fas!

J JimmyMilki skrev:
Hej , bra inlägg har upptäckt samma på min spis L3 har ingen koppling till spisen heller, fast enligt schemat ska det vara 3N~ ! Har dock fungerat bra kan tycka induktionen ibland är klen när alla plattor används. Märkte även idag att Nollans kabelsko brunnit av.

Har bytt ut den brända delen och funkar fint igen förhoppningsvis satt den löst och då är det löst nu! Men med inlägget menar jag att du klarar dig fint på bara 2 fas!

Hej!

Nja blev problem med att man inte kunde köra boost tex på stora plattan osv inte alls nöjd så den åkte tillbaka till elgiganten blev en Husqvarna istället på elon

• Gilla
  • Wow
Grizzlybjörnen123 och 2 till
  • Laddar…
T thokar skrev:
Hej!

Nja blev problem med att man inte kunde köra boost tex på stora plattan osv inte alls nöjd så den åkte tillbaka till elgiganten blev en Husqvarna istället på elon
Jaha så pass, jag kan boosta stora plattan. Då förstår jag att du inte behöll den. Hur funkar den nya?

J JimmyMilki skrev:
Jaha så pass, jag kan boosta stora plattan. Då förstår jag att du inte behöll den. Hur funkar den nya?

Den fungerar betydligt bättre mer nöjd med den.

Är väldigt märkligt dock hur bosch kan sitta och säga det är trefas att man ska kunna använda alla faser men inte förklara hur.

Sen tog elgiganten emot den utan problem så de va ju bra.

E
T thokar skrev:

Är väldigt märkligt dock hur bosch kan sitta och säga det är trefas att man ska kunna använda alla faser men inte förklara hur.

Verkar vara många som har bekymmer med Bosch spisar för stunden. Måste vara Coronas fel, detta brukar ju annars vara bra grejor.

T thokar skrev:

Ja vad skönt att de tog den har mailat Bosch, så får se vad de säger ska bli intressant!

• Gilla
El-Löken66
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.