för en som inte kan tyska, hur handlar man på shop-seltmann?kan man betala med kort?299Euro är ju grymt bra pris!!....kan man se hur länge erbjudandet räcker?
/
M

Det råkar inte vara så att dom har det erbjudandet även på ebay?

Jag köpte lite prylar från shop-seltmann via ebay. Isåfall är det ju enkelt iom paypal.

trojlee skrev:
för en som inte kan tyska, hur handlar man på shop-seltmann?kan man betala med kort?299Euro är ju grymt bra pris!!....kan man se hur länge erbjudandet räcker?
/
M

Undvik Visa, Seltmann gillar inte det, nått med verifieringen som strular. Kör med Paypal och använd googles översättningstjänst så är allt på hyfsad svenska.

Kan instämma, har beställt 3ggr (tror jag) från Seltmann, och fått verifiera att jag är jag med foton av Mastercard, körkort och räkning (med adressen på).
Välj PP eller förskott om möjligt.

Finns det någon anledning att inte använda Paypal?

Nimajneb skrev:
Finns det någon anledning att inte använda Paypal?
Nej!

är priset inkl tysk moms? kan man dra av den om man har firma?

Japp, ink tysk moms.
Huruvida du kan dra av vet jag inte, men jag tror det går, med betoning på tror.

nino skrev:
är priset inkl tysk moms? kan man dra av den om man har firma?
Registrera ett företagskonto hos dem så lägger de inte på tysk moms och du får således göra en lite annorlunda momsredovisning när det är dags.

Du måste så klart ange ditt momsregistreringsnummer när du registrerar ett företagskonto.

jag gjorde så men det missade dom tydligen i orderhanteringen.. mailade och frågade och fick till svar att economiavd. skulle fixa det.
Beställde i söndags ca 20.30 igår kväll var paketet i Hamburg... bör kanske ha det på fredag?
Att shopseltmann inte har en engelsk sida.... tog mig över 1h att beställa :)

nino skrev:
jag gjorde så men det missade dom tydligen i orderhanteringen.. mailade och frågade och fick till svar att economiavd. skulle fixa det.
Beställde i söndags ca 20.30 igår kväll var paketet i Hamburg... bör kanske ha det på fredag?
Att shopseltmann inte har en engelsk sida.... tog mig över 1h att beställa :)
Beroende på var i landet så bör du nog ha de på torsdag alt.fredag. :)

jodå körde via google men det funkar ju inte riktigt överallt var flera gånger jag kom till hel tyska sidor...
men copy paste till google translate funkade också, nästa gång kanske det går fortare :)
Paketet har kommit över gränsen iaf så kanske i morgon

I dag på fm så kom paketet :)
Kom dock på att jag inte beställt blad till multin :(
Kollade på lokala bygghandeln och multin kostade runt 2300:- där

nino skrev:
jodå körde via google men det funkar ju inte riktigt överallt var flera gånger jag kom till hel tyska sidor...
men copy paste till google translate funkade också, nästa gång kanske det går fortare :)
Paketet har kommit över gränsen iaf så kanske i morgon
Enklast ar ju att anvanda sig av weblasaren Chrome.. den oversatter ju allt live utan att man behover fibbla med google translate.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.