12 527 läst ·
54 svar
13k läst
54 svar
Bosch Monster Kit 10.8V
Sida 1 av 4
Hej, funderar på att köpa in ett sånt här kit, inte för att jag egentligen behöver hela kitet men då priset är som det är så är det svårt att låta bli.
Den maskin som jag egentligen vill ha är Multi-maskinen GOP.
Men vad jag förstår så följer det inte med så mycket tillbehör om ens något?
Kan någon som köpt detta kit bekräfta vad som följer med till GOP:en..
Sen undar jag ifall tillbehörskitet finns att köpa till bra pris någonstans?
Trevlig Söndagkväll på ER!
Den maskin som jag egentligen vill ha är Multi-maskinen GOP.
Men vad jag förstår så följer det inte med så mycket tillbehör om ens något?
Kan någon som köpt detta kit bekräfta vad som följer med till GOP:en..
Sen undar jag ifall tillbehörskitet finns att köpa till bra pris någonstans?
Trevlig Söndagkväll på ER!
Vi var ju ett gäng som köpte kitet häromveckan på Seltman löjligt billigt.
Verkar som vet var det var lite spridda skurar vad som fanns med i paketet, jag fick slipplatta o några slippapper medans andra inte fick något.
Verkar som vet var det var lite spridda skurar vad som fanns med i paketet, jag fick slipplatta o några slippapper medans andra inte fick något.
Inga tillbehör följde med till någon av maskiner. Jag hade redan en PMF med lite grejor, men handlade slipplatta på Bauhaus för under hundralappen, sedan köper jag bara bimetallblad för det håller betydligt bättre även om de är lite dyrare. Har inte sett något kit.
Om du bara är ute efter GOPen kan du köpa en komplett GOP-sats med låda och tbh, tex denna: http://www.shop-seltmann.de/default.aspx?TY=item&ST=1&IT=718&CT=79Mieron skrev:
eller denna:
http://www.shop-seltmann.de/default.aspx?TY=item&ST=1&IT=756&CT=79
Tillbehör finns "överallt" som Bosch original och Fein MM-blad. Billigare blad finns hos Jula, Biltema och på Ebay. Sök här i forumet så hittar du mer info om alternativen.
Nja jag har ju egentligen inget behov av någon av maskinerna.. Men det känns lite för billigt att låta det gå obemärkt förbi.
Men jag tror att när man väl har dem i ägo så skapar jag behovet, då är det nog ganska skönt att de finns.
Men det torde nog bli att köpa till nån kapskiva och slipskivan och sen får man väl se hur behovet artar sig framöver.
Men jag tror att när man väl har dem i ägo så skapar jag behovet, då är det nog ganska skönt att de finns.
Men det torde nog bli att köpa till nån kapskiva och slipskivan och sen får man väl se hur behovet artar sig framöver.
GOP'en har man helt klart nytta av, det är en av de maskinerna jag använt mest i vår pågående renovering. Jag har nästan använt uteslutande det breda och smala träbladen (bi-metall) samt det dedikerade metallbladet. Jag har det stora tillbehörskitet med "hård" slipplatta, fogrensare mm. Men att kapa trä och metall på udda ställen är det jag använt den mest till. Jag såg att Bauhaus hade något "start"-kit i deras egen serie, tror man fick det som man får med i det "enklare" paktetet, dvs ett par sågblad och slipplattan med kardborren.
Eller ett ännu större monsterpaket hos Toolstop för 5400:- inkl. moms.