Den klipper inte samma mönster var gång, skulle kalla det för ett slumpvis parallellklipp mönster. Frågan är hur det är med lindansen, dispayen som försvinner om den går i solsken, felmeddelanden att det är fel på slingan, trots att den är hel. Felmeddelande att den blivigt upplyft när gräsmattan inte är fullständignt platt.

frav skrev:
Det är olika angreppsvinkel vid varje klippningspass.
Okej bra att veta men det blir en HQ Automower 310 idag. Tyckte prisskillnaden var för liten för att våga välja något annat.

Nu har även jag fått ut min och den har gått i ca två veckors tid. Efter vissa småjusteringar av tråden (lade den för nära rabattkanten samt öarna blev lite för små) så måste jag säga att den går otroligt bra. Har inte upplevt något "bröl", men hjulmotorerna låter en del, betydligt mer än min fars Worx. Men det är ändå inget jag stör mig nämnvärt på. Den klipper snabbt och effektivt, appen fungerar hur bra som helst, smidigt med alla inställningar som man kan göra direkt i appen.

Efter sju sorger och 8 bedrövelser (läs: 4st Indego 1000) Har jag nu installerat en Connect. Den har gjort 4 klippvändor på totalt 24 timmar. Dessvärre noterar jag 2 problem:
Klippmotorn låter förskräckligt, lite som ett knattrande ljud i en tom plåtburk!
Vad värre är, den slutar aldrig att klippa!
När den avverkat 98 % av hela gräsytan går den tillbaka till dockan, funderar lite, laddar lite och sedan börjar den om igen på en, enligt kartan i appen, helt oklippt gräsyta! Det enda att göra är att skicka hem den igen.
Supporten föreslår fabriksåterställning men jag är tveksam till detta eftersom man då förmodligen även måste ominstallera parningen mellan klippare och smartphone.... Inget kul med tanke på hur svårt det var att få telefonen att scanna in QR-rutan som ju sitter lite dumt till...
Undrar om det kanske räcker med en omstart genom att bryta strömmen och ta ur röda nyckeln??
Ngn annan som har samma problem??

I stället för att scanna QR så kan du skriva ditt serienummer manuellt.

I en gammal tråd hittade jag ett tips att man kan använda en engångs tvättsvamp.
Dela den i 2 bitar och kläm in mellan klippaggregatets fasta kant, en bak och en fram!
Det gör susen eftersom det stadgar upp hela klippaggr. om detta kommer i obalans.
Min maskin lät som en knattrande plåtburk och detta försvann när svamparna kom på plats!
Konstigt att Bosch inte kan lösa problemet med en så pass enkel åtgärd under 3 års tid!!

Installerade en ny Indego Connect 1100 och allt verkar fungera förutom att den gnisslar väldigt högt från drivhjulen. Skickade tillbaka och fick en ny, men samma gnisslande från drivhjulen. Ingen annan som har haft samma problem med sin connect?
Se video för gnisslet. https://www.dropbox.com/s/dmlbwm7istoivrw/20150429_194540.mp4?dl=0

Så låter alla Indego...

Gnisslet tycker jag inte jag känner igen från min nuvarande indego, däremot morrandes från transmissionen ska vara där.
Min första indego lät lite gnissligt som din när den gått några månader.
Jag antar att det kommer från motorerna, troligtvis sitter det inga kullager utan smöjningsfria glidlager som ger ljudet.

Det sitter ju inte heller några lager i framhjulen som det tom gör på budgetklippare.

Missade gnisslet på filmen, sorry! Min gnisslar inte som på filmen.

Är inne på 6e eller 7e Indegon, mycke strul och problem med dessa klippare, och gnisslandet har bara varit på de 2 connect som jag har haft nu. Morrandet från transmissionen har som du säger GordonE varit på alla.
Så det är ingen annan som har samma problem med gnisslandet? Måste det vara produktions fel på de klippare som komplett fått.

Grönis8 skrev:
Är inne på 6e eller 7e Indegon, mycke strul och problem med dessa klippare, och gnisslandet har bara varit på de 2 connect som jag har haft nu. Morrandet från transmissionen har som du säger GordonE varit på alla.
Så det är ingen annan som har samma problem med gnisslandet? Måste det vara produktions fel på de klippare som komplett fått.
Varför byter du inte klippare till något annat om du har haft så mycket strul? Tre gånger har butiken rätt att laga byta ut produkten sedan har du all rätt i världen att få pengarna tillbaka istället.

• Gilla
Daniel Segerlöv
  • Laddar…
iSnobben skrev:
Varför byter du inte klippare till något annat om du har haft så mycket strul? Tre gånger har butiken rätt att laga byta ut produkten sedan har du all rätt i världen att få pengarna tillbaka istället.
Befogad fråga. Saken är att jag gillar hur Indegon klipper, Logicut. Det tar ca 3 tim för den att klippa över hela min gräsmattan inkl laddningar och det klarar inte en vanlig klippare. Sedan kan man släppa ut allt å alla på gräsmattan och det är klipp över allt.
Så jag får väll tyvärr ta problemen.

• Gilla
M J och 3 till
  • Laddar…
Grönis8 skrev:
Befogad fråga. Saken är att jag gillar hur Indegon klipper, Logicut. Det tar ca 3 tim för den att klippa över hela min gräsmattan inkl laddningar och det klarar inte en vanlig klippare. Sedan kan man släppa ut allt å alla på gräsmattan och det är klipp över allt.
Så jag får väll tyvärr ta problemen.
Då är det ju iaf ett högst medvetet val. Jag vill gärna också kunna släppa ut barnen på gräsmattan så därför låter jag min HQ 310 klippa på kvällar och nätter när de sover. Funkar skitbra för mig.

Eriksgatan
osboda skrev:
Supporten föreslår fabriksåterställning men jag är tveksam till detta eftersom man då förmodligen även måste ominstallera parningen mellan klippare och smartphone.... Inget kul med tanke på hur svårt det var att få telefonen att scanna in QR-rutan som ju sitter lite dumt till...
Undrar om det kanske räcker med en omstart genom att bryta strömmen och ta ur röda nyckeln??
Ngn annan som har samma problem??
Hej! Om du fabriksåterställer din Indego Connect på klipparmenyn så behöver du inte göra om parningen, den ligger i molnet kopplad till din klippares serienummer oavsett om du återställer klipparen själv eller om programvaran uppdateras. Annars skulle du ju inte längre kunna fjärrstyra den om du t ex är på semester och det under tiden kommer en uppdatering vilket ju är inställt per default till att uppdatera per automatik,
Och som någon annan redan sagt, så fungerar det lika bra att knappa in serienumret i appen, men det kommer du alltså inte att behöva göra.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.