-90db nu mellan störtregnskurarna. (Har fått 36mm på ett par timmar)

Hade varit intressant & veta vilken operatör som används.

Ja klipptiden är betydligt länge nu. Min första Indego 10 med f/w 5.8 b04679 klippte gräsmattan på min på mellan 1h & 1h20m, ibland t.o.m. under 1h. Klarade alltid sig på en laddning & fixade trånga passager samt trånga utrymmen galant. Men den var dock inte lika noga med klippningen som de efterföljande f/w 5.9 b0344 & f/w 5.9 b0406 som tog något längre tid på sig, men dessa fick svårare & svårare att klippa i trånga utrymmen, till att nu med f/w 6.0C build 00529.00943 i det närmaste skippa det helt.

Men den jag har nu klipper i en dryg timma (ca 1h30m skulle jag uppskatta det till) på ett fulladdat batteri, precis som de tidigare Indegosarna som haft friska batterier, så det är nog okej så sett. Det är någon annan mjukvau bug.

Som jag skev ovan så tog gårdagens klippning drygt 6,5h på ca 250kvm. Jag vet inte riktigt vad den sysslat med. Men jag har fått detta fenomen med f/w 6.0C

-71db och -73db vid två avläsningar idag.

• Gilla
Eriksgatan
  • Laddar…
Skickade ut Connecten exakt 18:20 för att kolla hur länge den klipper på en laddning. 20:19 så avbröt den för att gå in till laddaren. Session time i Appen är 1:59. Så batteriets uthållighet är ju dubbelt mot utlovat. Dock har den bara klippt 66%.Den borde vara mer än klar efter ca1h30m, baserat på tidigare Indego klippare.

Men den stod inte i laddaren mer än ca 10min.

7st? Det är ju helt galet. Jag hade gett upp för längesedan.

Eriksgatan skrev:
På samtliga 7 st Indego 10 som jag har haft har jag sett "klar" i displayen från

Eriksgatan
boltis skrev:
7st? Det är ju helt galet. Jag hade gett upp för längesedan.
Det skall funka... Det skall funka... Det skall funka...:banghead:
Kanske skall byta nick till "IndegoSlayer"?:sly:

• Gilla
sirlongfellow
  • Laddar…
ni som köpt nya framhjul till era indego (min är en 2013 modell) vart har ni köpt?

Eriksgatan
Grönis8 skrev:
Ja då har klipparen tappat bakhjulet. Det plus gnisslandet, se länken, så åker den till Bosch. =(
Tråkigt. Gnisslandet är ju så de låter tyvärr, så man får väl se det som en "feature".
Se bland mina inlagda bilder på inlägg #3219 i Indego-tråden att även jag råkade ut för att höger bakhjul lossnade (pga. att gänglåsningen inte satt korrekt applicerad). Man måste som jag då skrev (juli 2013) alltid kolla bakhjulen på en ny klippare och efterdra skruvarna. Om de då rubbar sig, får man skruva ut dem helt och lägga på ny gänglåsning.

Trodde att Bosch hade fixat detta efter all korrespondens det varit om detta. När tillverkades din klippare? Vilken sida lossnade hjulet på? Hade splinesen i din klippares nav också malts sönder som på min bild så att det inte är någon vits att bara skruva dit hjulet igen?

Redigerat:
Eriksgatan
Versionen heter nu 1.5.9.
Rapportera gärna om ni finner att någon bugg är fixad.
Klipparens mjukvaruversion är dock alltjämt 0529.0943.

Eriksgatan
Jo, den texten har man läst, den är direkt kopierad från Android Play butiken. Men jag har inte sett något som löser de buggar som finns. Den stannar fortfarande inte när den är "klar", uppkopplingen är högst intermittent, etc.

Eriksgatan skrev:
Tråkigt. Gnisslandet är ju så de låter tyvärr, så man får väl se det som en "feature".
Se bland mina inlagda bilder på inlägg #3219 i Indego-tråden att även jag råkade ut för att höger bakhjul lossnade (pga. att gänglåsningen inte satt korrekt applicerad). Man måste som jag då skrev (juli 2013) alltid kolla bakhjulen på en ny klippare och efterdra skruvarna. Om de då rubbar sig, får man skruva ut dem helt och lägga på ny gänglåsning.

Trodde att Bosch hade fixat detta efter all korrespondens det varit om detta. När tillverkades din klippare? Vilken sida lossnade hjulet på? Hade splinesen i din klippares nav också malts sönder som på min bild så att det inte är någon vits att bara skruva dit hjulet igen?
Gnisslandet har jag inte haft på mina tidigare utan bara på den nya connect. Så gnisslandet kommer jag att klaga på och skicka tillbaka till Bosch.
Den var köpt i juni, vet inte tillverkningsdatum. Det var vänster sida som släppte, men höger var lite vinglig den också. Se hur det sitter när den kommer tillbaka.

Vad gäller Android-appen så tycker jag att den är mer responsiv nu. Samt att den fungerar & inte bara ger connection problem meddelande som den tidigare gjorde allt som oftast.

Jag har ett Alert i Appen som säger följande.

11.08.15 00:00

Maintenance advice

Software download in progress. A software update is being downloaded to your Indego. Please do not switch off your mower or the docking station.

Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.