Här diskuterar vi 23 gauge dyckertpistoler. Utbruten diskussion från denna tråd: http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/160632-spansug-anslutning.html
/Mod
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Låter bra det PH... har en Makita 23Ga på ingående :-D
/Mod
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Låter bra det PH... har en Makita 23Ga på ingående :-D
Redigerat av moderator:
Jag har Ridgids 23ga pin nailer och är väldigt nöjd med den. Har än så länge bara skjutit 1" nålar dock. Min tanke är att använda den för att fixera vid limning samt vid jiggbyggen i MDF och liknande. Man kan utan problem skjuta i snittet på 12mm MDF, om man är riktigt försiktig i 9-10mm MDF oxo så länge man inte kommer för nära ett hörn.
Jo, det är ju ett typiskt läge för sambeställning. Jag vill vara med på listan vad det lider. Just nu har jag varken nålar eller pistol, men det är på ingång. Vi får se vad det kommer med för spikar till pistolen. Jag har bett en kompis att köpa, men jag vet inte exakt vad han kommer hem med.
Då vart skönheten här. Tog lite längre tid än beräknat pga en slö Ebaysäljare :@
Det som slog mig var hur jäääädra små spiken/nålarna är! Vart tvungen att ta en bild på Ga23/Ga18/Ga16 tillsammans. Hoppas ni kan se skillnaden?!
Det som slog mig var hur jäääädra små spiken/nålarna är! Vart tvungen att ta en bild på Ga23/Ga18/Ga16 tillsammans. Hoppas ni kan se skillnaden?!