Vintern närmar sig och kommande däckbyte vill jag göra med muttermaskin. Det är bra pris på GDX 18v-180 just nu, men kommer jag bli nöjd med den? https://www.toolab.se/produkt/Bosch...MIzsPWvoeI5AIVUaqaCh2PjgDlEAQYAiABEgI2wfD_BwE
Det som stör spontanköpet är att man får ett kombokit med en 18v skruvdragare (som jag redan har) och två 4Ah batterier för dryga 1000 lappen till.
Det som stör spontanköpet är att man får ett kombokit med en 18v skruvdragare (som jag redan har) och två 4Ah batterier för dryga 1000 lappen till.
Jag har den dragaren och i verkligheten är den för klen för att lossa hjulbult med. Drar mina med momentnyckel till 14kg och dragaren orkar inte lossa dem.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 708 inlägg
Vad tvekar du på? Ta kittet, skulle jag gjort!
Har du en länk? Så ska jag fila på argumenten till varför jag behöver det
Har du en länk? Så ska jag fila på argumenten till varför jag behöver det
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 708 inlägg
I värstafall kan du ju sälja dragare och batterier för 1500? =)
Ja, jo det är en variant som jag funderade på också. Men är det så dålig ork i den som @Christoffer85 skriver har jag ingen nytta av den.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 708 inlägg
Ja, nej, man kan tycka att 180Nm borde räcka.
Hade också tänkt införskaffa just en sådan maskin som hjälp vid hjulskiften, men sen drar jag bara till 110Nm på bilen
Hade också tänkt införskaffa just en sådan maskin som hjälp vid hjulskiften, men sen drar jag bara till 110Nm på bilen
Verktygstokig
· Dalsland
· 303 inlägg
Produkter som diskuteras: "träskruv"
Träskruv Big Dog ZF Max C4 utomhus FAST
För användning utomhus
126 kr inkl moms
Läs mer
Problemet med vridmoment på batterimaskiner är ju att värdet finns bara i teorin. Enkelt beskrivet kommer det ju allt eftersom, vilket innebär att siffrorna inte stämmer i verkligheten. Inte som på en nätdriven maskin där man faktiskt närmar sig de teoretiska momenten.
Vet helt ärligt inte vad man använder en så pass liten maskin till, jag skulle i så fall lagt det dubbla och köpt en rejälare maskin.
Vet helt ärligt inte vad man använder en så pass liten maskin till, jag skulle i så fall lagt det dubbla och köpt en rejälare maskin.
Verktygstokig
· Dalsland
· 303 inlägg
Haha ja tyvärr. Och jädra smalt användningsområde. Inte nåt man släpar med sig för att dra en bult,mexitegel skrev:
Jag har köpt den gdx maskinen som du tittade på i trådstarten. Blev tyvärr väldigt besviken över den när man kollade diverse jämförelsetester på youtube....