Jag har den dragaren och i verkligheten är den för klen för att lossa hjulbult med. Drar mina med momentnyckel till 14kg och dragaren orkar inte lossa dem.

Vad tvekar du på? Ta kittet, skulle jag gjort!
Har du en länk? Så ska jag fila på argumenten till varför jag behöver det :geek:

• Haha
  • Gilla
gurra_k och 1 till
  • Laddar…
C Christoffer85 skrev:
Jag har den dragaren och i verkligheten är den för klen för att lossa hjulbult med. Drar mina med momentnyckel till 14kg och dragaren orkar inte lossa dem.
Hm, det var just det jag var rädd för :(

I värstafall kan du ju sälja dragare och batterier för 1500? =)

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Ja, jo det är en variant som jag funderade på också. Men är det så dålig ork i den som @Christoffer85 skriver har jag ingen nytta av den.

Ja, nej, man kan tycka att 180Nm borde räcka.

Hade också tänkt införskaffa just en sådan maskin som hjälp vid hjulskiften, men sen drar jag bara till 110Nm på bilen ;)

Problemet är väl att den inte orkar dra loss muttrarna?

Har provat att dra hjulmuttrar åt alla håll med en sån och det blir inte tillräckligt. Orkar inte lossa orkar inte dra åt ordentligt. Men en stark maskin till träskruv!

Den här däremot orkar bättre!
Bosch GDS 18 V-LI HT mutterdragare, utan batteri och laddare, på vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Den har ju dock ett litet annat pris :D

Problemet med vridmoment på batterimaskiner är ju att värdet finns bara i teorin. Enkelt beskrivet kommer det ju allt eftersom, vilket innebär att siffrorna inte stämmer i verkligheten. Inte som på en nätdriven maskin där man faktiskt närmar sig de teoretiska momenten.

Vet helt ärligt inte vad man använder en så pass liten maskin till, jag skulle i så fall lagt det dubbla och köpt en rejälare maskin.

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Den har ju dock ett litet annat pris :D
Haha ja tyvärr. Och jädra smalt användningsområde. Inte nåt man släpar med sig för att dra en bult,
Jag har köpt den gdx maskinen som du tittade på i trådstarten. Blev tyvärr väldigt besviken över den när man kollade diverse jämförelsetester på youtube....

Det är väl bara att sätta igång att bygga ett garage då, så man kan skaffa en vettig kompressor och en ingersoll mutterpicka istället. Vill minnas att @MathiasS brukar förespråka det i alla lägen :).

• Gilla
NyaTorpane
  • Laddar…
Alla borde ha en Ingersoll!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.