2 394 läst ·
34 svar
2k läst
34 svar
Bosch CC 160/9 Hög Hetgastemperatur. Lösning?
Hej, har samma VP och samma ursprungsproblem, T6 Hög Hetgastemperatur så tänkte kolla om du/ tekniker kommit fram till någon lösning?
Jag har försökt följa stegen här för min egen del och har rensat filtret, luftat element/vvb men utan någon förbättring.
Mitt larm går precis som ditt när den värmer vattnet. Lyckades komma in i Service menyn och där kunnat jag se temperaturer som är vid larmet, tänker jag lägger in lite bilder på hur det ser ut för mig ochh hoppas någon kan se om det är något som sticker ut eller om det bara är att ringa efter tekniker även för mig.
Kollar jag tillbaka i loggen ser temperaturerna likvärdiga ut bakåt i tiden också vid larmen.
Jag har försökt följa stegen här för min egen del och har rensat filtret, luftat element/vvb men utan någon förbättring.
Mitt larm går precis som ditt när den värmer vattnet. Lyckades komma in i Service menyn och där kunnat jag se temperaturer som är vid larmet, tänker jag lägger in lite bilder på hur det ser ut för mig ochh hoppas någon kan se om det är något som sticker ut eller om det bara är att ringa efter tekniker även för mig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Kollar jag tillbaka i loggen ser temperaturerna likvärdiga ut bakåt i tiden också vid larmen.
Kommer en tekniker ut imorgon och återkommer med lösning om han löser dessa larmP _Persson skrev:Hej, har samma VP och samma ursprungsproblem, T6 Hög Hetgastemperatur så tänkte kolla om du/ tekniker kommit fram till någon lösning?
[bild][bild][bild][bild][bild][bild][bild][bild][bild][bild][bild][bild][bild][bild][bild][bild][bild][bild][bild]
Tackar, ska bli intressant att se vad han säger, men antagligen får jag ta en till mig med även om jag tycker mina temperaturer ser lite annorlunda ut jämfört med dina och jag endast får hetgas varningen 🙂
Hans pappa hade samma modell och ca lika gammal VP. så han kunde med denna och dess menyer till 100%. Enligt honom så fanns det bara tre saker som kunde vara felet och efter att han tvångsstartat den så konstaterade han till slut att det var för lite gas, vilket då är symptomet på läcka. Det var ingen synlig elelr hörbar läcka och även bra tryck i kvar, så han trodde det var en riktigt liten läcka som man får hitta genom att tömma ut gasen och köra in neongas och sedan lysa med någon speciallampa? Hur som helst så kommer han nästa vecka och tömmer ut gasen, väger den och fyller sedan på rätt gasmängd. Har dom sedan tur så kan den gasen räcka något år (eller längre) så att dom istället kan byta ut VP nästa gång gasnivån blir för låg igen.P _Persson skrev:
Hur gick det för dig, blev din lagad?
Hade en tekniker här idag hos mig som även här kom fram till att den läcker gas runt ett kärl("Vätskeavskiljare"?) som verkar ha rostat sönder då hela min botten är fylld av vatten...
Redan fått ett kostnadsförslag på 26000 att ta ställning till men med tanke på den summan och att rätt mycket såg rostigt ut känns det som det lutar mot en ny vp för min del 🙄
Hade en tekniker här idag hos mig som även här kom fram till att den läcker gas runt ett kärl("Vätskeavskiljare"?) som verkar ha rostat sönder då hela min botten är fylld av vatten...
Redan fått ett kostnadsförslag på 26000 att ta ställning till men med tanke på den summan och att rätt mycket såg rostigt ut känns det som det lutar mot en ny vp för min del 🙄
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Vad påverkas av fabriksåterställning Bosch cc 160?
Värmepumpar -
Hur kan jag koppla 150cc blandare till 160cc rör
Vatten & Avlopp -
Bosch Planslip (Professional GSS 160-1 A) säljes - Vallentuna
Säljes, Uthyres & Skänkes -
Tapwell blandarfäste CC160, får det inte tätt!
Vatten & Avlopp -
Bosch CC 160 & EHP luft/vattenpump, erfarenheter?
Värmepumpar