Vi kör dewalt dws-777 på jobbet och har kört alla föregående modeller från dewalt sedan Elutiden. Bra slitvargar där dom flesta slitagedelarna som går frekvent är lätta att byta. Mest tidskrävande tror jag är dragpinnen för klingskyddet som byts på ca 10-15min. Vi har väl ett 30-tal maskiner som roteras, efter drygt 3år brukar dom ge upp i motor samt lager och lagning är inte ekonomiskt försvarbart, skulle gissa på att få privatpersoner sliter ut dom under en livstid.

Har själv Bosch 12GDL hemma men ska jag göra småfix plockar jag oftast fram en DWS777

FredrikR FredrikR skrev:
Det tror jag, ffa vid listningen men kan säkert göra skillnad vid altanbygget.
Snett och vint beror nog mer på hur noga du är med passet.
H Hazze23 skrev:
Som hemmafixare som kanske bygger altan vart 20:de år, eller ska bygga en vedbod och kapa några lister då och då, med några års mellanrum. Märker man skillnad i precision då?

Har precis köpt den stora på Biltema och ska bygga om altan till våren och glasa in en del. Nu är jag rädd att det kommer bli snett och vint och att maskinen dör mitt i arbetet
Den funkar säkert dugligt till lite regelkapning eller någon list lite då och då, problemet är när den där lilla skräpdelen packar ihop efter 4år, då får du inte tag en ny och det är ny såg som gäller för en del du kan få hem för några 10or från dom etablerade märkena…

Sett över en längre period är märkesgrejer att föredra både ur ett ekonomiskt och miljömässigt perspektiv även om det för stunden kan framstå som billigt på Biltema, köp då hellre en begagnad märkesmaskin.

• Gilla
Lilllen och 1 till
  • Laddar…
Nissens
MrJay MrJay skrev:
[länk]

Personligen hade jag inte köpt den, men det är jag :cool:
Är den för bra, eller hur tänker du?
Det är en toppenmaskin. :)

Nissens
M Förstagångsköparen skrev:
Jag hittar inte DeWalt DCS778 någonstans. Bara 777. Var hittar man 778?
Hmm, verkar vara slut på lagren…

Walle85
Vad menar du med regga produkterna? När man köper andra varor så har man garanti automatiskt. Varför ska man regga denna?
Som du redan vet iom de tidigare svaren så är det helt frivilligt för att få 3 års garanti, 2 år har man alltid via återförsäljaren. Registreringen tar typ 5 min första gången när man fixar kontot/appen, sen tar det kanske 1 min per verktyg.

• Gilla
Nirre och 2 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Hmm, verkar vara slut på lagren…
Eller utgått, finns inte med på Dewalts sida ser det ut som.
En skärmdump från DEWALTs webbplats, visar inga sökresultat, uppmanar till nyhetsbrevsprenumeration.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Utgått enligt Proffsmagasinet.
Batteridriven DEWALT DCS778N kap- och gersåg, 54V, 250mm klinga, utan batterier och laddare. Produkten har utgått.
Skapa konto

Nissens
FredrikR FredrikR skrev:
Eller utgått, finns inte med på Dewalts sida ser det ut som.
[bild]

Utgått enligt Proffsmagasinet.
[bild]
Skumt, man tycker att de borde ha en ersättare med 250mm klinga…

Nissens Nissens skrev:
Skumt, man tycker att de borde ha en ersättare med 250mm klinga…
DeWalt DCS727N Kap-/Gersåg 54V 250mm
10790:- på Toolab.
En webbsida som visar en DeWalt kap-/gersåg för 10 790 kr, utan batteri och laddare.
Skapa konto

M
Jag har den gröna PCM8 privat, sedan 7-8 år och är nöjd. Har även uppfällbara ställningen vilken är guld värd. I jobbet har jag kört mest med Dewalt och den gillar jag egentligen inte. Vad man föredrar är väl en smaksak. Jag gillar horisontellt handtag som pcm8 har, tycker det greppet känns bättre. Har använt min till altaner, poolbygge, ved...you name it. Bosch är kvalitet, oavsett färg.

MrJay
Nissens Nissens skrev:
Är den för bra, eller hur tänker du?
Det är en toppenmaskin. :)
Den är säkert helt OK men kap- & geringssåg anser jag skall vara nätdrivna, inga batterier på sådana maskiner. Därav min kommentar.

Nissens
MrJay MrJay skrev:
Den är säkert helt OK men kap- & geringssåg anser jag skall vara nätdrivna, inga batterier på sådana maskiner. Därav min kommentar.
Den inställningen hade jag innan jag själv provat den.

Man kan såga en hel dag utan att batteriet kroknar om det är det du tänker på. Hade man inte vetat att den går på batteri så hade man inte trott det. :)

Har till och med haft med den i skogen när jag byggt jakttorn, spångar o annat. :)

Jag är inne på att köpa en kap- och gersåg men vet inte vilket märke jag ska ha. Jag ska också ha en cirkelsåg. Tänkte köra allt i samma märke. Vissa säger att Bosch är skräp, medan andra säger att det är bra grejer.

Hur ska man tänka?

Är denna jag tänker mig: [länk]

Men ska man hellre köpa en DeWalt? Eller Makita? Vad är egentligen skillnaden man får i ett dyrare märke än Bosch?
Har blå Bosch, både sladd (cirkel och stick), 18v (slagskruvdragare och skruvdragare) samt 12v (skruvdragare, cirkel och fräs). Valde stora dragaren för att den inte tjuter så mycket på lågvarv som många andra gör. Trivs bra med de maskinerna.
Är det bara reglar som ska kapas är det mindre lyfta/vrida om man har en batteriklinga och en snabbvinkel och kapar direkt ur brädhögen.
Jag har annars en Metabo 216 kap och ger. Klarar det mesta och är tillräckligt noggran för mig. Bra pris. Det jag gillar med den är det horisontella handtaget, tror inte många andra har det.
Man behöver sällan en mycket större klinga för vardagsjobb men en 254 är bättre.

Det är religion. Vissa förkunnar festool evangeliet, Andra blå bosch. Aldrig mötas de två. Ty deras maskin den ände som finns. Att nämna festool i blå bosch kyrkan innebär att du blir utesluten och får inte längre använda festool. De utvalda som sällar sig till Guden blå bosch. Det är samma sak. om du råkar umgås lite med en makita så blir utslängd. Du får inte längre nyttja deras garantier.

Blå bosch är bra skit så är de flesta märken i samma prisklass.
Jag föredrar blå bosch jag har fastnat i den religionen. I premium klassen håller alla ungefär samma klass. Jag har hört att dewalt är skit... Troligtvis stämmer inte det. Milwaukee är troligtvis ganska stora i usa. Där är även ryobi stora även bland företagen

Bananskalare Bananskalare skrev:
Det är religion. Vissa förkunnar festool evangeliet, Andra blå bosch. Aldrig mötas de två. Ty deras maskin den ände som finns. Att nämna festool i blå bosch kyrkan innebär att du blir utesluten och får inte längre använda festool. De utvalda som sällar sig till Guden blå bosch. Det är samma sak. om du råkar umgås lite med en makita så blir utslängd. Du får inte längre nyttja deras garantier.
Inte bara religion. Jag har sjukt många blå Boschprylar men också 2 st Festools; sänksåg och sticksåg. Fördelen med Bosch är utbudet och att de är mellan tummen och pekfingret 50% billigare än motsvarande Festool. Tycker att kvalitetskänslan på Festool är mycket högre än på Boscharna så om inte pengarna styrde skulle jag ha haft mer Festool i garaget.....

Sittställning
K Kane skrev:
Inte bara religion. Jag har sjukt många blå Boschprylar men också 2 st Festools; sänksåg och sticksåg. Fördelen med Bosch är utbudet och att de är mellan tummen och pekfingret 50% billigare än motsvarande Festool. Tycker att kvalitetskänslan på Festool är mycket högre än på Boscharna så om inte pengarna styrde skulle jag ha haft mer Festool i garaget.....
Dom grymma pro deals är svår slagna !! Köpte nyligen den nya tigersågen och får då en slagborr maskin på köpet !! Ca 2000kr värde, spenderade 3k.

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.