27 832 läst ·
228 svar
28k läst
228 svar
Bosch. Bra eller dåligt?
Ska man göra ett helt hus tycker jag helt klart det är värt det. Jag handspikade i början och var alltid lite skraj att listen skulle spricka osv. Det går så mycket smidigare med spikpistolen.useless skrev:
Spikpickan, sänksågen på skena och stativet till bordsågen är det jag med facit i hand borde ha köpt mycket tidigare i min renoveringskarriär. Ok, en minigrävare hade varit rätt också. Det ångrar jag bittert.
En fördel med dyckertpistol är att du har en hand över att hålla fast listen du ska fästa.MathiasS skrev:
Ska man göra ett helt hus tycker jag helt klart det är värt det. Jag handspikade i början och var alltid lite skraj att listen skulle spricka osv. Det går så mycket smidigare med spikpistolen.
Spikpickan, sänksågen på skena och stativet till bordsågen är det jag med facit i hand borde ha köpt mycket tidigare i min renoveringskarriär. Ok, en minigrävare hade varit rätt också. Det ångrar jag bittert.
Köper man en dyckertpistol så måste man ju sätta upp alla listerna. Den pressen skulle inte jag klara att leva under...
Ja, minigrävare skulle man ha köpt redan för 20 år sedan... Om jag skulle bygga från scratch skulle jag i första hand satsa på en bra stomspikpistol. Den enda pistol jag har nu (och använder ganska mycket) är en batteridriven häftpistol som tar upp till ~25 mm spik. Tunna lister är smidigt att skjuta fast utan att hamra för mycket.
Ja, minigrävare skulle man ha köpt redan för 20 år sedan... Om jag skulle bygga från scratch skulle jag i första hand satsa på en bra stomspikpistol. Den enda pistol jag har nu (och använder ganska mycket) är en batteridriven häftpistol som tar upp till ~25 mm spik. Tunna lister är smidigt att skjuta fast utan att hamra för mycket.
För mig blev köket olistat tills dagen efter jag såg en beg. Senco Fusion till väldigt bra pris i grannkommunen.useless skrev:
Köper man en dyckertpistol så måste man ju sätta upp alla listerna. Den pressen skulle inte jag klara att leva under...
Jag köpte en GCM 8 SDE i april för strax över 4 000 kr på Amazon samt ett GTA 2600 sågbord för lite över 1 000 kr. Sedan fick jag någon cash back deal Bosch körde med just då så att jag gick tillbaka någonstans mellan 500-1 000 kr när jag reggade produkterna. Bosch Pro deals kan emellanåt vara värda att se på vid inköp av nya verktyg, ibland bra saker och ibland mindre intressanta saker.
Jag renoverade en hel våning nu i somras på ca 100 kvm, byggde nya innerväggar, la ny parkett och installerade nytt kök, sågen har funkat klockrent för detta utan att ge mig några problem. Samma sågklinga genom hela bygget.
Jag renoverade en hel våning nu i somras på ca 100 kvm, byggde nya innerväggar, la ny parkett och installerade nytt kök, sågen har funkat klockrent för detta utan att ge mig några problem. Samma sågklinga genom hela bygget.
Vad menar du med regga produkterna? När man köper andra varor så har man garanti automatiskt. Varför ska man regga denna?Walle85 skrev:
Jag köpte en GCM 8 SDE i april för strax över 4 000 kr på Amazon samt ett GTA 2600 sågbord för lite över 1 000 kr. Sedan fick jag någon cash back deal Bosch körde med just då så att jag gick tillbaka någonstans mellan 500-1 000 kr när jag reggade produkterna. Bosch Pro deals kan emellanåt vara värda att se på vid inköp av nya verktyg, ibland bra saker och ibland mindre intressanta saker.
Du behöver registrera dom för att kunna ta del av eventuell ProDeal eller Cashback.M Förstagångsköparen skrev:
Sedan behöver du registrera dom för 3 år garanti.
Du kan alltså behöva registrera dom mer än en gång
Om du reggar prylarna så får du tre års garanti oavsett vartifrån du har köpt dom. Annars är det säljarens garanti som gäller och den kan ju vara mer eller mindre obefintlig eftersom det är ett frivilligt åtagande...
https://www.bosch-professional.com/se/sv/service/garanti/information/
https://www.bosch-professional.com/se/sv/service/garanti/information/