useless useless skrev:
Vanliga lister spikar man för hand. Finns ingen anledning att köpa en spikpistol för nåt man eventuellt gör i en timme av hela renoveringen...
Ska man göra ett helt hus tycker jag helt klart det är värt det. Jag handspikade i början och var alltid lite skraj att listen skulle spricka osv. Det går så mycket smidigare med spikpistolen.

Spikpickan, sänksågen på skena och stativet till bordsågen är det jag med facit i hand borde ha köpt mycket tidigare i min renoveringskarriär. Ok, en minigrävare hade varit rätt också. Det ångrar jag bittert.

• Haha
  • Gilla
Limpdjuret och 3 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Ska man göra ett helt hus tycker jag helt klart det är värt det. Jag handspikade i början och var alltid lite skraj att listen skulle spricka osv. Det går så mycket smidigare med spikpistolen.

Spikpickan, sänksågen på skena och stativet till bordsågen är det jag med facit i hand borde ha köpt mycket tidigare i min renoveringskarriär. Ok, en minigrävare hade varit rätt också. Det ångrar jag bittert.
En fördel med dyckertpistol är att du har en hand över att hålla fast listen du ska fästa.

• Gilla
Huzzbutt och 3 till
  • Laddar…
Köper man en dyckertpistol så måste man ju sätta upp alla listerna. Den pressen skulle inte jag klara att leva under...

Ja, minigrävare skulle man ha köpt redan för 20 år sedan... Om jag skulle bygga från scratch skulle jag i första hand satsa på en bra stomspikpistol. Den enda pistol jag har nu (och använder ganska mycket) är en batteridriven häftpistol som tar upp till ~25 mm spik. Tunna lister är smidigt att skjuta fast utan att hamra för mycket.

• Gilla
  • Haha
Appendix och 3 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Köper man en dyckertpistol så måste man ju sätta upp alla listerna. Den pressen skulle inte jag klara att leva under...

Ja, minigrävare skulle man ha köpt redan för 20 år sedan... Om jag skulle bygga från scratch skulle jag i första hand satsa på en bra stomspikpistol. Den enda pistol jag har nu (och använder ganska mycket) är en batteridriven häftpistol som tar upp till ~25 mm spik. Tunna lister är smidigt att skjuta fast utan att hamra för mycket.
För mig blev köket olistat tills dagen efter jag såg en beg. Senco Fusion till väldigt bra pris i grannkommunen. :crysmile:

useless useless skrev:
Vanliga lister spikar man för hand. Finns ingen anledning att köpa en spikpistol för nåt man eventuellt gör i en timme av hela renoveringen...
Aa kanske är lika bra när man ser priset

useless useless skrev:
Vad menar du? Klart du ska sätta upp alla listerna?

Walle85
Jag köpte en GCM 8 SDE i april för strax över 4 000 kr på Amazon samt ett GTA 2600 sågbord för lite över 1 000 kr. Sedan fick jag någon cash back deal Bosch körde med just då så att jag gick tillbaka någonstans mellan 500-1 000 kr när jag reggade produkterna. Bosch Pro deals kan emellanåt vara värda att se på vid inköp av nya verktyg, ibland bra saker och ibland mindre intressanta saker.

Jag renoverade en hel våning nu i somras på ca 100 kvm, byggde nya innerväggar, la ny parkett och installerade nytt kök, sågen har funkat klockrent för detta utan att ge mig några problem. Samma sågklinga genom hela bygget.

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Walle85 Walle85 skrev:
Jag köpte en GCM 8 SDE i april för strax över 4 000 kr på Amazon samt ett GTA 2600 sågbord för lite över 1 000 kr. Sedan fick jag någon cash back deal Bosch körde med just då så att jag gick tillbaka någonstans mellan 500-1 000 kr när jag reggade produkterna. Bosch Pro deals kan emellanåt vara värda att se på vid inköp av nya verktyg, ibland bra saker och ibland mindre intressanta saker.

Jag renoverade en hel våning nu i somras på ca 100 kvm, byggde nya innerväggar, la ny parkett och installerade nytt kök, sågen har funkat klockrent för detta utan att ge mig några problem. Samma sågklinga genom hela bygget.
Vad menar du med regga produkterna? När man köper andra varor så har man garanti automatiskt. Varför ska man regga denna?

M Förstagångsköparen skrev:
Vad menar du med regga produkterna? När man köper andra varor så har man garanti automatiskt. Varför ska man regga denna?
Du behöver registrera dom för att kunna ta del av eventuell ProDeal eller Cashback.
Sedan behöver du registrera dom för 3 år garanti.
Du kan alltså behöva registrera dom mer än en gång

Sittställning
En bra klinga säger mer än en såg, i samma prisklasser skulle jag säga.

FredrikR FredrikR skrev:
Du behöver registrera dom för att kunna ta del av eventuell ProDeal eller Cashback.
Sedan behöver du registrera dom för 3 år garanti.
Du kan alltså behöva registrera dom mer än en gång
Vad märkligt. Det borde väl ske automatiskt.

useless useless skrev:
Om du reggar prylarna så får du tre års garanti oavsett vartifrån du har köpt dom. Annars är det säljarens garanti som gäller och den kan ju vara mer eller mindre obefintlig eftersom det är ett frivilligt åtagande...

[länk]
Är det samma på DeWalt?

Vad märkligt. Det borde väl ske automatiskt.
Du behöver ju inte registrera den för ena eller andra.
Ena behöver du bifoga kvitto vilket du inte du inte behöver för 3 år garanti.
Och båda är frivilligt och inte speciellt jobbigt.

Är det samma på DeWalt?
Webbsida för DeWALTs medlemsprogram, erbjuder förlängd garanti och verktygshantering, uppmanar till registrering eller inloggning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ja, eller iaf på en del verktyg, som de skriver.
Har inte läst om någon cashback eller liknande ProDeal hos Dewalt så jag vet inte hur det funkar med den biten.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.