1 146 läst · 3 svar
1k läst
3 svar
Bosch bärgvärme pump
Hej
Har en jordvärme pump som jag tycker har väldigt liten diff mellan in och ut temp skiljer max 1 grad när jag kollat har pratat med installatören som tycker det är ok eftersom det inte går långt under minus
Borde inte pumpen bli mer effektiv om skillnaden är lite högre måste man komplettera med en slinga till för att få ökad temp skillnad
Cirkulationen är på min
Är en bosch EHP 11 lw
2x400m Slinga
Har en jordvärme pump som jag tycker har väldigt liten diff mellan in och ut temp skiljer max 1 grad när jag kollat har pratat med installatören som tycker det är ok eftersom det inte går långt under minus
Borde inte pumpen bli mer effektiv om skillnaden är lite högre måste man komplettera med en slinga till för att få ökad temp skillnad
Cirkulationen är på min
Är en bosch EHP 11 lw
2x400m Slinga
Har du testat att höja cp?P paarma skrev:Hej
Cirkulationen är på min
Är en bosch EHP 11 lw
2x400m Slinga
Mäter du när kompressorn går? Har det alltid varit så även när effektbehovet har varit stort?