Hej!

Vår 3-åring har tagit nyckeln till balkongdörren som hängt på en krok vid dörren och slarvat bort den. Den är spårlöst försvunnen. Är det att ringa hem en låssmed som gäller eller finns det andra lösningar? Vad kommer det att kosta ungefär? Kan de göra en ny nyckel eller kommer låser behöva bytas?
Tack på förhand!

• Fönsterhandtag i förgrunden, snö utomhus, del av terrass och hustak.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Fönsterhandtag inifrån, utsikt över trädäck med snö, soldis, tak i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
AXS
Om du kan dyrka upp låset brukar "koden" stå på cylindern. Den här typen känner jag inte till, men skulle bli förvånad om det inte står något på den.

Du har inte kvar låda från installationen?

AXS AXS skrev:
Om du kan dyrka upp låset brukar "koden" stå på cylindern. Den här typen känner jag inte till, men skulle bli förvånad om det inte står något på den.

Du har inte kvar låda från installationen?
Tyvärr inte. Allt var som det var när vi köpte huset, och vi tänkt ta kopior på nyckeln, för vi hade bara en, men glömde hela tiden bort det såklart!
Vi hade inbrott i huset för ett år sedan då de bland annat försökt dyrka upp det här låset och misslyckats, så tror det blir svårt för oss/mig att lyckas med det!

En låssmed kan hjälpa dig om du vill veta vad det kostar så fråga låssmeden.
Du kan e-posta bilderna till låssmeden om du vill ha en exakt prisuppgift med ett fungerande lås.
Ofta passar nyckel 2W153 till hoppehandtag men egentligen så skulle det kunna vara 2Wxxx (001-246).

Redigerat:
AXS
Kollade priser på liknande handtag, typ 500:-.

Då är nog det enklaste att bara borra upp det där och byta hela handtaget. Borra med typ 6mm mitt i, ser inte ut att vara mycket till borrskydd där.

Tack för tipsen!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.