P
Eger ett bostadsrätt där jag tagit bort innerdörrar och vet inte vad jag ska göra med dem. Kontaktade ordföranden och bad honom ta hand om det men han skriver att jag får svar senare. Jag förvarar dem i en hyrd förråd och det kostar mig mycket. Hur ska jag hantera detta. Ska jag betala för förrådet ?
 
Gissar att dörren är din.
Ditt bekymmer.
Släng den och köp ny om det behövs till försäljning eller annat.

/W
 
  • Gilla
Anonymiserad 518050 och 1 till
  • Laddar…
P
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Gissar att dörren är din.
Ditt bekymmer.
Släng den och köp ny om det behövs till försäljning eller annat.

/W
Är det inte bostadsrättsförening som äger innerdörrar?
Har jag laglig rätt att slänga den.
 
V
WRP skrev:
Eger ett bostadsrätt där jag tagit bort innerdörrar och vet inte vad jag ska göra med dem. Kontaktade ordföranden och bad honom ta hand om det men han skriver att jag får svar senare. Jag förvarar dem i en hyrd förråd och det kostar mig mycket. Hur ska jag hantera detta. Ska jag betala för förrådet ?
Du får väl betala för förvaringen om du plockar bort dörrarna
 
WRP skrev:
Är det inte bostadsrättsförening som äger innerdörrar?
Har jag laglig rätt att slänga den.
Är det en fin gammal dörr i ett anrikt hus så kanske det är så, annars skicka dörren till dörrhimlen, eller lägg lappar i grannarnas brevlådor "Bortskänkes".
 
P
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Är det en fin gammal dörr i ett anrikt hus så kanske det är så, annars skicka dörren till dörrhimlen, eller lägg lappar i grannarnas brevlådor "Bortskänkes".
Det är 15 år gamla
 
WRP skrev:
Det är 15 år gamla
Släta äggkartongsdörrar med vanliga klickgångjärn? Släng eller upp på facebookmarketplace för någon hundring.
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Bostadsrättsföreningen ansvarar inte för innerdörrar, så släng den om du vill
 
  • Gilla
Anonymiserad 518050
  • Laddar…
P
P pjkw skrev:
Bostadsrättsföreningen ansvarar inte för innerdörrar, så släng den om du vill
Ok
Har bostadsrättsförening eller jag ansvar för dörren mellan terassen och stora rummet?
Bra att veta
 
WRP skrev:
Ok
Har bostadsrättsförening eller jag ansvar för dörren mellan terassen och stora rummet?
Bra att veta
Hej
Den har föreningen ansvar för så den bör du inte röra utan att prata med styrelsen.
Ja du har ändå ett ansvar att inte missköta den dörren.
Varför undrar du så mycket om dörrar?
Mitt tips är att du läser på dina stadgar.

/W
 
  • Gilla
Svante Svenson
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.