40 308 läst ·
27 svar
40k läst
27 svar
Borsch torktumlare maxx 6 sensitive stannar när den byter varv
Ser ut att funka fin fint igen. Pumpar vatten ur slangen nu också så slipper ju tömma behållaren också.
Ja en riktigt fiffig konstruktion det där vill jag säga
Men tack för tipset att rengöra.
Besparade mig att köa en ny
Ja en riktigt fiffig konstruktion det där vill jag säga
Men tack för tipset att rengöra.
Besparade mig att köa en ny
Jag tog bort kondensatorn och rensade under "hemliga" luckan. Funkar perfekt nu 😄
bosch torktumlare maxx 8 sensitive
hej, våran bosch torktumlare maxx 8 sensitive som vi haft sen 2009 gjorde precis som din torktumlare stannade och blinkade, Har gjort ren den men den funkade inte men efter jag såg dina bilder så monterade jag isär hela maskinen för att komma åt den plats du visade på bilden, jag hittade exakt samma igenslamning, Jag gjorde rent ordentligt nu och jag vill tacka dig jättemycket efter bosch sa att vi skulle slänga den för att den var för gammal, Dåligt av bosch att göra en sån här maskin utan dränering och det är hundra procent säkert att många slängt maskinen p,g,a, det. stort tack och god jul på dig, du är duktig,
hej, våran bosch torktumlare maxx 8 sensitive som vi haft sen 2009 gjorde precis som din torktumlare stannade och blinkade, Har gjort ren den men den funkade inte men efter jag såg dina bilder så monterade jag isär hela maskinen för att komma åt den plats du visade på bilden, jag hittade exakt samma igenslamning, Jag gjorde rent ordentligt nu och jag vill tacka dig jättemycket efter bosch sa att vi skulle slänga den för att den var för gammal, Dåligt av bosch att göra en sån här maskin utan dränering och det är hundra procent säkert att många slängt maskinen p,g,a, det. stort tack och god jul på dig, du är duktig,
Hej Staffan och alla ni andra som vill göra ett försök på att spara på miljön istället för att kasta en fungerande torktumlare. Jag skall göra ett försök att förklara med lite bilder. Jag tar inget ansvar för resultatet. Det får ni själv stå förStaffan H skrev:
Exemplet här är på en Maxx 6 sensitive.
Obs! Obs! Obs!
KONTROLLERA ALLTID ATT STRÖMMEN ÄR HELT BORTKOPPLAD!
1.
Skruva loss plåten på torktumlarens vänstra sida. Sett framifrån. Ni behöver inte ta loss bakstycket som jag gjort. Det gjorde jag endast i syfte att få bort gammalt dam.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
2.
Ni måste även skruva bort de tre skruvarna i lådhöljet på framsidan. ( se pilar på bild)
Logga in
Skapa konto
3.
Plocka sedan bort skyddshöljet på "flottörplattan" (blå pil) Lyft bort de två slangarna så att du får ut hela "flottörplattan" Och Kom ihåg att vara försiktig med strömsladdarna så att de inte lossnar. Ta sedan bort plast plåten inne bakom. (Röd pil)
Logga in
Skapa konto
4.
Gör rent med kökspapper och lite vatten. Obs använd INGET rengöringsmedel!
Kontrollera att flottören glider lätt upp och ner i sitt hölje. (Röd cirkel på bild).
Logga in
Skapa konto
5.
Skruva sedan ihop allt. Och koppla in strömmen. (se till att tumlaren står vågrätt och inte kan "gunga" då håller den längre.
Lycka till.
LeGaard_SR
Tusen tack för en noggrann beskrivning! Hjälpte mig! Tackar!!
Klicka här för att svara