Hej. Har problem med min torktumlare av märket borsch maxx 6 sensitive. När den ska byta varv stannar den och lampan som visar att vattenbehållaren är full och lampan till startknappen börjar blinka. Jag har slang monterad på tumlaren och använder således inte behållaren.
När jag trycker på startknappen igen startar maskinen och spottar ur sig vatten ur slangen och går tills den byter varv, då stannar den igen.
Någon som har idéer på lösning till detta problem??

Mvh
Rickard

Har exakt samma problem, fast jag använder behållaren och den är tom när den larmar.

Har du fått bukt på ditt problem?

Vi hade samma problem! ska lägga upp en bild på vad vårat var...

Våran hade samma problem pga. konstruktionsfel, det finns bara 1 halvkasst filter i maskinen jämfört med 2-3 som en vettig maskin har.
Detta resulterar i att kondensorn och utrymmet där flottören och vattenpumpen sittter blir helt igensatt ca 1 gång per år.
Jag skruvar isär våran och gör rent sedan funkar det ett tag igen.
Bosch och Siemens säljer fortfarande maskiner med denna katastrofala konstruktion!

• Gilla
Rickard Ivarsson
  • Laddar…
Är det på baksidan du skruvar upp den?

Bjornsson skrev:
Är det på baksidan du skruvar upp den?
Yes, utrymmet man vill åt sitter till vänster längst in om man kikar in när man tagit bort kondensorn.
Jag åker väl på att göra det snart igen, rengjorde kondensorn idag senast, helt otroligt hur mycket damm som går förbi filtret.

• Gilla
Rickard Ivarsson
  • Laddar…
J-lar se bra... Fungerade kanon. Nu vet jag tills nästa gång då. Tusen tack Peter2400 för detta hjälpande svar..:-D

Dra ur sladden först, eller bit ihop.

• Gilla
Drömhus2012
  • Laddar…
Vet inte hur ny den du har, men relativt vanligt på Bosch / Siemens att 3D givaren ger upp..då beter den sig ungefär sådär! Den sitter vanligtvis baktill i ovankant!

Min är iaf ca 6 år. Har dock inte hunnit kolla än. Får bli till helgen :)

Marre666 skrev:
Vet inte hur ny den du har, men relativt vanligt på Bosch / Siemens att 3D givaren ger upp..då beter den sig ungefär sådär! Den sitter vanligtvis baktill i ovankant!
3D-givaren? På en torktumlare ...? Jag hänger inte alls med

• Gilla
Erti S
  • Laddar…
ImageUploadedByTapatalk1391938443.019888.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Är det bara att börja skruva bort del för del tills man kommer åt?
Misstänker att det är nere till höger på bild jag ska kolla åt?

Ska även passa på att koppla en slang till avloppet då det är alldeles bredvid tumlaren :)

ImageUploadedByTapatalk1391941100.960078.jpg
Skapa konto
ImageUploadedByTapatalk1391941111.014772.jpg
Skapa konto
ImageUploadedByTapatalk1391941129.709819.jpg
Skapa konto

Ser lite bättre ut.
Ska jag bara få ihop allt också :p

Bjornsson skrev:
[bild][bild][bild]

Ser lite bättre ut.
Ska jag bara få ihop allt också :p
Ska nog funka!
Visst är det en imponerande konstruktion dom lyckats med, att samla så mycket damm längst in i maskinen måste dom vara nöjda med!

• Gilla
Affeunbk
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.