40 308 läst ·
27 svar
40k läst
27 svar
Borsch torktumlare maxx 6 sensitive stannar när den byter varv
Hej. Har problem med min torktumlare av märket borsch maxx 6 sensitive. När den ska byta varv stannar den och lampan som visar att vattenbehållaren är full och lampan till startknappen börjar blinka. Jag har slang monterad på tumlaren och använder således inte behållaren.
När jag trycker på startknappen igen startar maskinen och spottar ur sig vatten ur slangen och går tills den byter varv, då stannar den igen.
Någon som har idéer på lösning till detta problem??
Mvh
Rickard
När jag trycker på startknappen igen startar maskinen och spottar ur sig vatten ur slangen och går tills den byter varv, då stannar den igen.
Någon som har idéer på lösning till detta problem??
Mvh
Rickard
Våran hade samma problem pga. konstruktionsfel, det finns bara 1 halvkasst filter i maskinen jämfört med 2-3 som en vettig maskin har.
Detta resulterar i att kondensorn och utrymmet där flottören och vattenpumpen sittter blir helt igensatt ca 1 gång per år.
Jag skruvar isär våran och gör rent sedan funkar det ett tag igen.
Bosch och Siemens säljer fortfarande maskiner med denna katastrofala konstruktion!
Detta resulterar i att kondensorn och utrymmet där flottören och vattenpumpen sittter blir helt igensatt ca 1 gång per år.
Jag skruvar isär våran och gör rent sedan funkar det ett tag igen.
Bosch och Siemens säljer fortfarande maskiner med denna katastrofala konstruktion!
Kanon. Ska prova detta snarast..
J-lar se bra... Fungerade kanon. Nu vet jag tills nästa gång då. Tusen tack Peter2400 för detta hjälpande svar..:-D
Dra ur sladden först, eller bit ihop.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Är det bara att börja skruva bort del för del tills man kommer åt?
Misstänker att det är nere till höger på bild jag ska kolla åt?
Ska även passa på att koppla en slang till avloppet då det är alldeles bredvid tumlaren
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto