Jag äger idag ingen borr för att borra i kakel. Jag ska sätta upp ett spegelskåp och kan inte använda befintliga hål.
vilken dimension på borr bör man använda?
Jag tänkte inte köpa fler än nödvändigt.
Det är ett vanligt 60 cm spegelskåp.
 
B
Jag skulle inte tagit mindre än 6mm. Men det beror på väggens material, vikten på skåpet, antal infästningar med mera.
 
Förhoppningsvis kan jag pricka en regel men det är lite oklart. Annars tror jag det är kakelplatta med gips bakom. Badrummet är från 2002 så det är den typ av utförande som gjordes på den tiden.
Jag kan själv välja infästpunkter då det är en skena som ska fästas och sen hängs skåpet på den.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.