Hejsan,

Har normalt tummen mitt i hand men utmanade mig själv iaf igår att skruva upp teven på väggen.

Proceduren var inte särskilt komplicerad och teven sitter nu på väggen. Däremot vid borrning uppstod 2-3 långa sprickor i färgen, en väldigt smal spricka som endast syns om man står närmare en 1 m från vägg. Sprickorna i färgen går nästintill från golv till tag, 2-3st. Är det normalt att färgen spricker såhär? Är en ganska nyinköpt brf och målningen ska vara max 1-2 år gammal. Min enda förklaring till sprickorna skulle vara att jag körde i borthammar läget vid första borrhålet av misstag (det är en gipsvägg) och att de sedan skapat vibrationer som sedan slutit med sprickor.

Vad tror ni mer erfarna? Normalt att färg spricker av 4 borrhål?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.