Hej,
Ska sätta upp en hylla i badrummet, det är kakel med lättbetongvägg bakom. Tänkte borra mig genom kaklet, ej fogen, sedan trycka i våtrumssilikon, plugg och skruva. Jag tänkte använda 6mm plugg.
Min fråga är om jag ska borra med kakelborr på 6mm? Eller välja en lite större kakelborr för att undvika att, när jag borrar i lättbetongen (med en annan borr), kakelplattorna spricker?
Med vänlig hälsning,