Hej,

Ska sätta upp en hylla i badrummet, det är kakel med lättbetongvägg bakom. Tänkte borra mig genom kaklet, ej fogen, sedan trycka i våtrumssilikon, plugg och skruva. Jag tänkte använda 6mm plugg.

Min fråga är om jag ska borra med kakelborr på 6mm? Eller välja en lite större kakelborr för att undvika att, när jag borrar i lättbetongen (med en annan borr), kakelplattorna spricker?

Med vänlig hälsning,
 
L
Är det lättkakel , hur grova hål behöver du , det går att borra med hårdmetallsborr utan slag i kakel och fortsätta in i lättbetong
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.