585 läst ·
9 svar
585 läst
9 svar
Borrade i eternit
Du behöver sluta noja och gå vidare med ditt liv.A Asbestnojan skrev:
Du bör vara mer orolig för denna i så fall:
https://artfakta.se/taxa/201203/information
Giftiga fjun som lossnar från larverna.
https://artfakta.se/taxa/201203/information
Giftiga fjun som lossnar från larverna.
Så här skriver Arbetsmiljöverket om arbeten med asbesthaltiga material.
https://www.av.se/halsa-och-sakerhe...and-for-bearbetning-och-behandling-av-asbest/
”Enstaka hål får dock borras utan tillstånd om den totala tidsåtgången är kortare än en persontimme. Detta gäller vid max tre tillfällen per år.”
Det var utomhus och du har inte varit nära. Så du kan nog vara lugn.
https://www.av.se/halsa-och-sakerhe...and-for-bearbetning-och-behandling-av-asbest/
”Enstaka hål får dock borras utan tillstånd om den totala tidsåtgången är kortare än en persontimme. Detta gäller vid max tre tillfällen per år.”
Det var utomhus och du har inte varit nära. Så du kan nog vara lugn.
Tack, kändes skönt att läsa!A Avemo skrev:
Asbest är lite som Parkslide, det har skapat en skräck som inte är i någon proportion mot farligheten.A Asbestnojan skrev:
De som fick allvarliga asbestskador var folk som jobbade i lokaler fyllda med asbestdamm 8 timmar om dagen i flera år. Så att utsättas några enstaka gånger är absolut inget att oroa sig för.
Klicka här för att svara
