har precis flyttat till ett hus med en borrad brunn och lite högt värde av koliforma bakterier, nu idag så drog jag upp slangarna en bit ur borrhålet och kollade hur dem såg ut och detta var resultatet! Ser ut som man hällt ner en 10 liters hink med smörjfett i dricksvattenbrunnen ungefär!
Är detta normalt att det blir såhär runt slangarna eller är det något fel som är fel? 😁
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det där är inte normalt.
hur är borrhålet tätat nere i betongringen?

Jadu det är en bra fråga! Såhär ser det ut om man kikar ner :)
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Konsistensen är väl som snor ungefär skulle jag tro,
Avrinning ifrån borran? :)

Första gången jag har med en borrad brunn att göra så jag har tyvärr lite dålig koll på vad allt heter.
Det ser ju ut som att det kommer in vatten emellan cementringarna och det gör det säkert under den nedersta ringen också :) men flyttar man den där metallkopplingen "böjen" som är precis ovanför hålet lite i sidled så ser man ju rakt ner i hålet! Ska det vara en tätningsring runt hålet också? Eller är det under cementringarna det ska vara tätat?

Det ska vara en tätningsmanchette över stålröret, sån jag länkade till.

Avrinningen i yttre brunnen är för att regnvatten eller annat ska kunna rinna ut också. Så om det kommer in vatten underifrån så finns det avrinning.

Finns lite trådar med mer bilder och beskrivningar i forumet, söker du med "borrad brunn" kan det nog komma upp en del.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.