Jo så här ligger det till.
Har nyligen fått tillskott i familjen i form av en liten pöjk. Fick via BVC då göra ett vattenprov vilket visade att vi hade för mkt flour i vårat vatten.
Har beställt ett filter som skall filtrera bort det men då måste det monteras en separat kran.
Behöver göra ett hål i min diskho, som är av keramik ( ikea Domsjö med 2 hoar), men är osäker på hur?
Är det kakelborrar som gäller eller finns det andra lösningar?
Hålet ska förresten vara 12 mm.
Tacksam för svar.
Ha det!

Lustigt, vi har precis ställts inför samma dilemma!? Ikea Domsjö, för mkt fluorid och måste borra hål ... Jag misstänker kakelborr, men vet inte ännu ...

Jepp det stämmer, blev en kakelborr, lite tejp och lite extra tid så gick det hur bra som helst.
Och du Helgessonm, vi kanske ses under en ny tråd under "Vatten och Avlopp" utifall vi stöter på patrull när vi monterar våra filter :D.
Men hursom ha det bäst!

Sonny.L skrev:
Jepp det stämmer, blev en kakelborr, lite tejp och lite extra tid så gick det hur bra som helst.
Och du Helgessonm, vi kanske ses under en ny tråd under "Vatten och Avlopp" utifall vi stöter på patrull när vi monterar våra filter :D.
Men hursom ha det bäst!
hbDfvp

Hej, det var ju ett tag sedan ni gjorde dessa inlägg men jag står inför exakt samma situation. Var placerade ni kranen?

Jag funderar på om den får plats precis bredvid den vanliga kranen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.