Hej!

Behöver borra ett 100-120 mm hål för att montera en badrumsfläkt. Tyvärr är badrummet redan kaklat...

Bakom kakel (eller rättare sagt klinker som sitter på väggarna) är det gips, sedan tror jag det är cellplast och därefter betong, kanske 30-40 cm tjockt.

Går det att få till själv genom att hyra utrustning (borr + nån form av stativ)?

Någon som har en idé vad det kostar att leja bort?

Vill undvika damm och skit så mycket det går eftersom vi redan bor i huset!

Vänliga hälsningar
Jocke
 
Kanske 5000kr eller så för en firma, inget du gör själv tyvärr.
 
  • Gilla
swe.jocke
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Kanske 5000kr eller så för en firma, inget du gör själv tyvärr.
Okej, tack för info.
Fler idéer? Ska ta upp ventilationshål på fler ställen i källaren också, men där är det ”bara” betong. Blir kanske 5 hål totalt. Gissar att det blir billigare per hål då man ändå är på plats med all utrustning..
 
Svarar själv för att andra kanske kan bli hjälpt nån gång.

En firma på väg nu, ska ta upp 2 hål på 102 mm. Kör på timmar och om inget märkligt händer så kommer det att kosta mellan 2-3 000 kr, alltså ca 1500kr per hål.

Får återkomma när räkningen dimper ner :)
 
  • Gilla
Annage och 1 till
  • Laddar…
Så kom fakturan.

4 borrade hål, ca 40 cm betong, 110mm diameter. 10 timmar (2 man á 5 Tim) och ställkostnad mm. 6 400kr.

Firman kom 1 Tim efter jag ringde dem och var klar samma dag.

Älskar när allt flyter smidigt!
 
  • Gilla
Annage och 6 till
  • Laddar…
S swe.jocke skrev:
Så kom fakturan.

4 borrade hål, ca 40 cm betong, 110mm diameter. 10 timmar (2 man á 5 Tim) och ställkostnad mm. 6 400kr.

Firman kom 1 Tim efter jag ringde dem och var klar samma dag.

Älskar när allt flyter smidigt!
Är i samma sits nu och undrar: vilken firma (vilken typ av firma) anlitade du?
 
Håltagningsfirma
Sök på betong och håltagning då får du träffar.
Behåll borrkärnorna som trädgårdsprydnad och det speciellt om du har äldre hus där de la i mer balast.
 
  • Gilla
Idah Hessfelt
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.