Vi köpte dettq bordet på rusta; https://www.rusta.com/sv-se/tradgar...lorens-180x80x74-cm-vit-aintwood-601012790604
Förväntar mig ingen superkvalitet men det verkar som att det samlas vatten i ramen. Tippar man bordet så rinner det ut ur fogarna. Funderar på om jag borde borra några hål i ramens undersida?
Förväntar mig ingen superkvalitet men det verkar som att det samlas vatten i ramen. Tippar man bordet så rinner det ut ur fogarna. Funderar på om jag borde borra några hål i ramens undersida?
ja det måste vara bättre att borra en knippe lite smart placerade avrinningshål så att bordet alltid är tömt på vatten om man inte kan säkerställa att tömma det innan frost på hösten om det ändå ställs in under tak på hösten, men sånt är såklart lätt att missa och känns det som en risk så är det nog minst dåligt med avrinning permanent löst.
Är det inte enklare att se till att inget vatten kan tränga in, typ täta mellan ramen och ribborna med silikon?
Annars kan man ju tippa bordet ibland om man misstänker att det finns vatten i det.
Eller varför inte ett överdrag eller en vaxduk ovanpå som håller bordet torrt.
Annars kan man ju tippa bordet ibland om man misstänker att det finns vatten i det.
Eller varför inte ett överdrag eller en vaxduk ovanpå som håller bordet torrt.
Rostar det inte med tiden? Trycker man på en ribba så trycks det ut vatten och man får det i knäet.BengtH skrev:
Vet inte riktigt var det kryper in. Svetsen här går ju inte hela vägen upp.D Dilato skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tippar jag borde så hör man hur det "klunkar". 😅 Har inte riktigt bestämt förvaring, troligtvis har vi det i uterummet till vintern eller ute med skydd.
Redigerat:
Tog av en bräda. Ja det är ju inte konstigt att det tar sig in vatten. Dom har gjort dräneringshål på fel sida? 😆
Ända jag kan tänka mig att delarna hängt i hålen vid målning eller nåt? Tror jag låter den torka och sen tätar jag med silikon och borrar några hål i undersidan. Om det kommer in lite vatten så rinner det ut igen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ända jag kan tänka mig att delarna hängt i hålen vid målning eller nåt? Tror jag låter den torka och sen tätar jag med silikon och borrar några hål i undersidan. Om det kommer in lite vatten så rinner det ut igen.
Redigerat:
Klicka här för att svara

