41 220 läst ·
26 svar
41k läst
26 svar
Borra 90 grader i trånga utrymmen
Så här ser den ut i verkligheten och jämförd med det minsta man kan komma ner till på Feston då den omtalats.
Feston har ju en fördel och det är att det behövs bara en hand. För Trend behövs 2.
Feston kommer precis in i ett utrymme på 13cm "utan" skruv. För Snappy gäller 7cm som minsta bredd men utan skruv.
Feston har ju en fördel och det är att det behövs bara en hand. För Trend behövs 2.
Feston kommer precis in i ett utrymme på 13cm "utan" skruv. För Snappy gäller 7cm som minsta bredd men utan skruv.
du behöver ju inte ha centrotech chucken på utan sätt bitsen direkt på vinkelchucken
men om du sätter 1 st bits, direkt i hållare, utan centrotect på festoolen, hur blir avståndet då?geschwint skrev:Så här ser den ut i verkligheten och jämförd med det minsta man kan komma ner till på Feston då den omtalats.
För även om bitset inte sitter lika bra som i centrotec-hållaren så duger det fint till att skruva lite i trånga utrymmen då och då.
EDIT: jaha, nu var jag lite sen ja...
Här har ni snikvarianten som funkar utmärkt med borrar som har 6-kantsfattning. Kräver ännu mindre utrymme än en konventionell vinkelchuck och kostar bara 59:- på jula så pris/prestanda är det inget fel på. Har själv borrat hål upp till 6mm utan problem även om det är lite mickligt att inte borren sitter fast i vinkelväxeln med mer än magneter.

Edit, en länk också:
http://www.jula.se/e-Sales/esa/ItemDetails.jsp?@where.ItemID@EQ=189041

Edit, en länk också:
http://www.jula.se/e-Sales/esa/ItemDetails.jsp?@where.ItemID@EQ=189041
Redigerat:
ja, för enbart ett par hål känns den som en vinnare.softarn skrev:Här har ni snikvarianten som funkar utmärkt med borrar som har 6-kantsfattning. Kräver ännu mindre utrymme än en konventionell vinkelchuck och kostar bara 59:- på jula så pris/prestanda är det inget fel på. Har själv borrat hål upp till 6mm utan problem även om det är lite mickligt att inte borren sitter fast i vinkelväxeln med mer än magneter.
[bild]
Edit, en länk också:
[länk]
Produkter som diskuteras: "ankarskruv"
Ankarskruv 4,8 x 40 mm A4 rostfri C5 utomhus 250-pack FAST
För infästning av byggbeslag mot träunderlag
319 kr inkl moms
Läs mer
Fast om man ska borra, och gör som jag skrev i inlägg 10, så lär festool vara kortare än snappy. Eller så kanske det finns riktigt korta bitsborr, jag har inte riktigt koll måste jag erkänna.geschwint skrev:
Klicka här för att svara