Så här ser den ut i verkligheten och jämförd med det minsta man kan komma ner till på Feston då den omtalats.

Feston har ju en fördel och det är att det behövs bara en hand. För Trend behövs 2.

Feston kommer precis in i ett utrymme på 13cm "utan" skruv. För Snappy gäller 7cm som minsta bredd men utan skruv.

• image12 7.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
du behöver ju inte ha centrotech chucken på utan sätt bitsen direkt på vinkelchucken

geschwint skrev:
Så här ser den ut i verkligheten och jämförd med det minsta man kan komma ner till på Feston då den omtalats.

Feston har ju en fördel och det är att det behövs bara en hand. För Trend behövs 2.

Feston kommer precis in i ett utrymme på 13cm "utan" skruv. För Snappy gäller 7cm som minsta bredd men utan skruv.
men om du sätter 1 st bits, direkt i hållare, utan centrotect på festoolen, hur blir avståndet då?

För även om bitset inte sitter lika bra som i centrotec-hållaren så duger det fint till att skruva lite i trånga utrymmen då och då.

EDIT: jaha, nu var jag lite sen ja...

Feston är 5mm längre med bits direkt utan centrotec. Fast den sitter rätt dåligt om man skruvar så att bitset nyper fast i skruven, fast det är ju inget argument åt något håll egentligen...

Här har ni snikvarianten som funkar utmärkt med borrar som har 6-kantsfattning. Kräver ännu mindre utrymme än en konventionell vinkelchuck och kostar bara 59:- på jula så pris/prestanda är det inget fel på. Har själv borrat hål upp till 6mm utan problem även om det är lite mickligt att inte borren sitter fast i vinkelväxeln med mer än magneter.

189041_c.jpg

Edit, en länk också:
http://www.jula.se/e-Sales/esa/ItemDetails.jsp?@where.ItemID@EQ=189041

Redigerat:
softarn skrev:
Här har ni snikvarianten som funkar utmärkt med borrar som har 6-kantsfattning. Kräver ännu mindre utrymme än en konventionell vinkelchuck och kostar bara 59:- på jula så pris/prestanda är det inget fel på. Har själv borrat hål upp till 6mm utan problem även om det är lite mickligt att inte borren sitter fast i vinkelväxeln med mer än magneter.

[bild]

Edit, en länk också:
[länk]
ja, för enbart ett par hål känns den som en vinnare.

Pris/prstanda i det fallet går inte att argumentera emot, fast...

Så här gjorde jag när det var trångt (6 cm). Men det kanske är fusk att göra så?

• DSC03038.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Snorunge skrev:
Så här gjorde jag när det var trångt (6 cm). Men det kanske är fusk att göra så?
är det ett spärrskaft? Kan bli lite segt att borra så...

Jag har den billiga från jula och kan inte rekommendera den, inte ens värd 59:-. Har för mig att den gick i bitar efter 1-2 skruvar (skulle dra 4x40mm ankarskruv i färska reglar).

geschwint skrev:
Feston är 5mm längre med bits direkt utan centrotec. Fast den sitter rätt dåligt om man skruvar så att bitset nyper fast i skruven, fast det är ju inget argument åt något håll egentligen...
Fast om man ska borra, och gör som jag skrev i inlägg 10, så lär festool vara kortare än snappy. Eller så kanske det finns riktigt korta bitsborr, jag har inte riktigt koll måste jag erkänna.

Daniel_N skrev:
är det ett spärrskaft? Kan bli lite segt att borra så...
Förlåt. skulle kollat tråden lite bättre. Tänkte mer på skruvdragare.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.