767 läst ·
3 svar
767 läst
3 svar
Börjar pannan att tröttna?
När huset blev dubbelt så stort behölls den gamla kombipannan, som mest körts med 2x6 Värmepatroner för miljön, men spetsas med oljan när det blir för kallt.
Gamla husdelen är varm men nya har det svårare där slingan går oisolerad i garagetaket, så första radiatorn blir inte varm nog men är luftad, nästa 2 är ljumma men sista 2 heta. Och det ska bli kallare.
Pannan håller 80 grader och ut går 65-70.
Luft i de 2 ljumma, stiften eller annat?
Kan inte kolla just nu.
Kom just från Spanien så nu har vi lärt oss att ha det kallt inne.
Gamla husdelen är varm men nya har det svårare där slingan går oisolerad i garagetaket, så första radiatorn blir inte varm nog men är luftad, nästa 2 är ljumma men sista 2 heta. Och det ska bli kallare.
Pannan håller 80 grader och ut går 65-70.
Luft i de 2 ljumma, stiften eller annat?
Kan inte kolla just nu.
Kom just från Spanien så nu har vi lärt oss att ha det kallt inne.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Pannan verkar ju vara pigg med sina 80 grader.
Däremot kanske rörsystemet lider av åderförkalkning eller att pumpen fått infarkt.
Protte
Däremot kanske rörsystemet lider av åderförkalkning eller att pumpen fått infarkt.
Protte
Klicka här för att svara