Hej!
Vi köpte ett trähus i somras.Huset har tidigare varit sommarstuga men är sedan ca 5 år tillbaka permanentbostad och därmed utbyggt och någorlunda upprustat. Största delen av huset är på krypgrund men cirka 12 kvm (hall och badrum) står på plintgrund.
Jag står i färd med att renovera badrummet samt lägga nytt golv i hallen. Som det ser ut nu så är golvbjälklaget reglat på cc 60 med bjälkar som tycks vara ca 100x100. Kan känna vissa svajningar om man hoppar lite i hallen, i badrummet känns det mer.
Vi vill helkakla badrummet och det är en självklarhet att bjälklaget måste förstärkas i det fallet. planerar att skruva 220x45 reglar i sidorna på de nuvarande bjälkarna.
Min fråga är om det är lika bra att göra likadant i hela hallen också? Gör man detta så kan man ju utöka isoleringen till ca 200mm istället för 100mm samt få ett stadigare golv. Men är det mycket jobb för inte så stort resultat?
Hoppas att jag inte varit allt för rörig och oklar, ställ frågor om jag missat något! (det har jag säkert).