Vill du verkligen ha micron så lågt? Det verkar lite väl obekvämt för en apparat som man använder så mycket (i alla fall hemma hos oss).

Jag skulle nog monterat tillbaka lådorna och ställt micron på bänken om det finns plats till det.
 
mycke_nu skrev:
Vill du verkligen ha micron så lågt? Det verkar lite väl obekvämt för en apparat som man använder så mycket (i alla fall hemma hos oss).

Jag skulle nog monterat tillbaka lådorna och ställt micron på bänken om det finns plats till det.
Men om han är kortväxt ;)
 
Yrrol skrev:
-Men ni tror kort och gott att en "rostfri" vore snyggast då alla andra saker i köket är det?

JA och sedan att den är placerad i åtminstone bänkhöjd. Over and out! :cool:
 
Y
Klaustrofobiska vibbar hur köket var tidigare, därför har endel tankar gått till att just få tomma stora ytor, utan massa maskiner på bänkarna osv. Förhoppningsvis så ska jag ju bli seriös matlagare som inte värmer allt i micron. ;) (eller så fortsätter jag att köpa mat ute som jag gjort dagligen i ett år)
 
Jag tycker att du ska sätta en eklucka framför som du har i övriga köket. Det är fint när det är enhetligt. Vi har vår micro i skafferiet.
 
Y
Ja jag har inget skafferi, men har fortsatt fundera på detta med luckor framför, kanske med magneter som en föreslog.

Ska undersöka lite vad för special-gångjärn som finns att välja på annars. Hitta några som låter luckan öppnas rejält, inte typ 90grader utan nästan 180,,,

Känns lite halv 'B' med magneter..lär man väl tappa luckan i golvet och skada både lucka å parketten
 
Yrrol skrev:
Ja jag har inget skafferi, men har fortsatt fundera på detta med luckor framför, kanske med magneter som en föreslog.

Ska undersöka lite vad för special-gångjärn som finns att välja på annars. Hitta några som låter luckan öppnas rejält, inte typ 90grader utan nästan 180,,,

Känns lite halv 'B' med magneter..lär man väl tappa luckan i golvet och skada både lucka å parketten
Skaffa riktiga gångjärn för uppfällbara luckor och fäll ner luckan mot golvet. Ska jag lägga ut ett foto?
 
Y
kamilenski skrev:
Skaffa riktiga gångjärn för uppfällbara luckor och fäll ner luckan mot golvet. Ska jag lägga ut ett foto?
typ 90talets kyl&frys överskåps lösningnen... har funderat på det, lite för kraftiga fjädrar som snabbt sliter stommen.. sen om man är övertänkande, så fördel vore ju att luckan stack ut mindre.. men att den hamna i läge som riskera krocka om någon inte tänker sig för å sliter upp kylskåpsdörren..
 
Yrrol

Varför fundera? Gör nåt med saken! ;)
 
Yrrol skrev:
Tveksam att Ikea har jalusi-lösningar.

Däremot så slog det mig imorses att jag har ju faktiskt kvar lådorna som skulle suttit där från början, så täcka hålet på ett sätt som ser naturligt ut skulle gå att lösa. Fixera två fronter och sätta gångjärn på dem.
-vore ju en nödlösning iaf.
Nej det har de inte, eller inte direkt iaf.
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30153850

Även om det gick att anpassa till ditt skåp skulle det bli så dyrt så inbyggnadsmicro vore mer prisvärt.
 
En inbyggd hade helt klart varit snyggare, men, vad fan, så stor roll spelar det kanske inte.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.