Hej!
Vi köpte trallvirke på Byggmax förra året. Detta ångrar vi nu när vi ser hur brädorna ser ut efter ett år. Vi har redan bytt ut en bräda men nu har vi flera stycken som skulle behöva bytas ut. Vet inte om jag är kräsen och förstår att detta inte är det bästa virket men frågan är om vi ska lägga om hela trallen och kosta på ett dyrare virke eller om vi ska byta ut de värsta bitarna.
Vi köpte trallvirke på Byggmax förra året. Detta ångrar vi nu när vi ser hur brädorna ser ut efter ett år. Vi har redan bytt ut en bräda men nu har vi flera stycken som skulle behöva bytas ut. Vet inte om jag är kräsen och förstår att detta inte är det bästa virket men frågan är om vi ska lägga om hela trallen och kosta på ett dyrare virke eller om vi ska byta ut de värsta bitarna.
Plankan på bild 2 ser kanske inte kul ut men annars ser jag inga större fel. Byggmax har inte sämre virke än andra. Det beror på vilken klass det är. G4-3 antar jag. Men köp inte G4-2 på något annat ställe som ska vara bättre. Kan säga att jag köpte ganska mycket G4-2 (som också kallas premium) hos proffsbutik. Första leverans såg sämre ut än vad du har och jag lämnade tillbaka 95%. Ersättningsleverans blev bättre trall men det är ingen skillnad på G4-3 och G4-2. Kollade 4 olika butiker och det såg i princip likadant ut. Tittar man vad sågverken säljer så är det bara G4-2. Så tveksamt om det ens finns någon skillnad. Där vi bor har alla proffsbutiker dessutom exakt samma leverantör. Så spelar ingen roll vart man köper man får exakt samma virke.B Beatrice Andersson2 skrev:Hej!
Vill du ha det perfekt så får du plocka själv i butiken.
Klicka här för att svara