Vi vill ha ett ljust golv, den på bilden nedan. Sen har vi en inomhustrappa som vi har tänkt ha vitmålad med lackerade plansteg (furu) eftersom det inte rekomenderas att även ha planstegen målade..

Vi kan inte överskrida vår budget, därför finns det inte så många alternativ.
Men frågan är i allafall, bör planstegen på trappan vara lik golvet? Det blir så svårt. Det e dem alternativen vi har på bilden nedan på lacken för planstegen. Vi hade tänkt på den nr 1. Eller borde vi gå på nån av de ljusa? Inte lika fint tycker vi, plus att ingen är lik golvet ändå...

Vad skulle ni ha gjort?
Vi har funderat på detta i måånga veckor!

• Fem träprover på ett grått underlag med olika nyanser och finish för lackade plansteg, betecknade från 1 till 5.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ljust trägolv av Kährs Ask Ceriale 3-stav med kampanjskylt som visar 20% rabatt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Jag tycker det är bättre att ha helt olika än att ha något som är rätt likt, så välj inte ett riktigt ljust.

V
BirgitS BirgitS skrev:
Jag tycker det är bättre att ha helt olika än att ha något som är rätt likt, så välj inte ett riktigt ljust.
Jag håller med,skulle valt det som ligger överst.
Det är snyggt med kontraster.

Tack för svar! Tänkte också så, men har försökt leta efter inspo bilder på liknande. Men verkar inte finnas någon som har så haha. Alla verkar ha samma på plansteg och golv.. Så det är svårt att se framför sig hur det skulle se ut.

Är det så mycket dyrare med steg i Ask eller ljus Ek? Ni kommer att leva rätt länge med både trapp och golv. Massiva steg håller finish mycket bättre än laserad och lackad Furu.

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.