J Jackeee skrev:
Hur stänger jag av min eftervärmare på min FTX Husqvarna FTX-LV6? Allt för att spara el-kostnader.
löste du det? Har samma ftx som du

E Ebelto skrev:
löste du det? Har samma ftx som du
har ett reglage som jag helt enkelt sänker till 0 medan FTX är igång.

Hur är det med förvärmen då? Bör den också stängas av? Värdet är inställt på -10 grader hos mig.

M Moonball skrev:
Hur är det med förvärmen då? Bör den också stängas av? Värdet är inställt på -10 grader hos mig.
Du bor långt norrut? Motstömsväxlare?

M Moonball skrev:
Nejbdet tror jag inte, då har du en korsvärmeväxlare om du måste ha förvärmare. Stänger du av den isär det igen

• Gilla
Moonball
  • Laddar…
I Installation skrev:
Du bor långt norrut? Motstömsväxlare?
Östergötland. Villamaster RDAF midi

M Moonball skrev:
Det är en rotorväxlare och du behöver inte ha nån förvärmare skulle jag säga

M Moonball skrev:
Jag har ett likadant aggregat. Har förvärmen på -20. Norrbotten.

Har just nu slagit av eftervärmningsbatteriet så får rotorn värma till vad den orkar. Även här uppe är strömmen riktig dyr just nu :rolleyes:

• Gilla
Moonball
  • Laddar…
L Låset skrev:
Jag har ett likadant aggregat. Har förvärmen på -20. Norrbotten.

Har just nu slagit av eftervärmningsbatteriet så får rotorn värma till vad den orkar. Även här uppe är strömmen riktig dyr just nu :rolleyes:
Jag använder varken förvärmare (har ingen) eller eftervärmare (stängt av) även fast det ör under -20.
Har fjärrvärme så vill inte värma med el :)

• Gilla
Antemoo
  • Laddar…
M Moonball skrev:
Hur vet jag om jag har en sådan..?

J Jackeee skrev:
Hur vet jag om jag har en sådan..?
Den sitter på uteluftskanalen innan aggregatet

T TheGame skrev:
Jag använder varken förvärmare (har ingen) eller eftervärmare (stängt av) även fast det ör under -20.
Har fjärrvärme så vill inte värma med el :)
Det har vi också. Men jag tycker komforten blir för låg om det blåser in för kall luft så den får gå när det är som kallast. Men med rådande elpriser kommer det få vara avslaget.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.