1 083 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Nybörjarfråga, stänga av varmvatten
Har precis flyttat från fjärrvärme och där stängde man av både varmt och kallt vatten med samma kran. Nu är det bergvärme och jag har ingen aning.
Stänger jag av inkommande vatten är det väl tryck kvar i varmvattenberedaren från bergvärmepumpen. Ska det finnas en separat avstängningskran till varmvattnet eller hur brukar ni göra för att "stänga av allt"?
Stänger jag av inkommande vatten är det väl tryck kvar i varmvattenberedaren från bergvärmepumpen. Ska det finnas en separat avstängningskran till varmvattnet eller hur brukar ni göra för att "stänga av allt"?
Besserwisser
· östergötland
· 2 774 inlägg
Varför vill du stänga av?
Svårt att svara på utan att veta vad det för värmepump.. ett foto från pannrummet kan ju underlätta
Svårt att svara på utan att veta vad det för värmepump.. ett foto från pannrummet kan ju underlätta
Klicka här för att svara