Det låter väl mest som om grannen kan ha ställt till vägen när den flyttades till andra sidan dennes hus. Att TS har rätt till en korrekt underhållen väg fram till fastighetsgränsen ser jag som närmast en självklarhet. Det ”måste” ha varit det som beslutades när vägföreningen bildades och jag kan inte tänka mig att en hel styrelse är så inskränkt att ingen i den håller med om det.
Nej. Jag har brev från grannen till förra ägaren (av min fastighet) där det står att han tänker dra om vägen på andra sidan huset. Detta är daterat 1993 och vägförättningen gjordes 1997. Så vägen har sett likadan ut hela tiden. Innan grannen byggde om vägen fanns de inte ens en vändplan. Vägen gick rakt genom hans tomt framför ingången, och fortsatte rakt igenom min tomt. Folk åkte bil rakt genom både hans och min tomt.
Jag tycker det mer låter som LM är inkompitent eller väldigt otydlig i vad de menar samtidigt som de tar hutlöst betalt för sina förättningar.
Det bästa hade förstås varit att styrelsen eller fastighetsägaren överklagade förättningen redan på en gång, då vändplats och kartan med punkten "e" inte stämmer överens. Ingen heller verkar ju ha förstått var dessa 40meter ligger men låter ju troligt att man betalar till tomtgränsen som nån föreslog i tråden. Jag har inte förstått det och jag har varit på styrelsen flera gånger om dessa 40 meter och de säger att de inte vet varför men att vägen går till vändplatsen/vändplan.
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.