Mattias_Bjb skrev:
Hmmm....typiskt.....
Hur får man ur den på enklaste sätt då?

Bifogar en bild oxå.
Hur har du fått klämringen så fri från membran? med tanke på att du satt membranet efter klämringen tänkte jag...

Mattias_Bjb skrev:
Jo men man måste tycka ihop den lite för att kunna rotera den, det går inte att rycka upp iaf.
Saken är den att det är helt omöjligt att "trycka ihop den lite" och sedan rotera om klämringen fungerar som den ska. Om jag tar en blå ring i båda händerna och tar i riktigt ordentligt så pressar jag ihop den 5mm ungefär. Att uppbringa den kraften när ringen är på plats i brunnen är väldigt knepigt.

Som Jon sagt, din ring kan inte vara frisk.

MathiasS skrev:
Saken är den att det är helt omöjligt att "trycka ihop den lite" och sedan rotera om klämringen fungerar som den ska. Om jag tar en blå ring i båda händerna och tar i riktigt ordentligt så pressar jag ihop den 5mm ungefär. Att uppbringa den kraften när ringen är på plats i brunnen är väldigt knepigt.

Som Jon sagt, din ring kan inte vara frisk.
Du har ju inte dratt på fuktskydd som du bör!

blixen66 skrev:
Det har han visst.

(Och du är skåning, hör jag.. :) )

Boris73 skrev:
Hur har du fått klämringen så fri från membran? med tanke på att du satt membranet efter klämringen tänkte jag...
Du menar att klämringen inte är full med gucka? Va jag vet så behöver man inte ha gucka under klämringen, fyller ju inte riktigt nån funktion eftersom det är nere i brunnen.

blixen66 skrev:
Hur menar du?

Mattias_Bjb skrev:
Du menar att klämringen inte är full med gucka? Va jag vet så behöver man inte ha gucka under klämringen, fyller ju inte riktigt nån funktion eftersom det är nere i brunnen.
Tror nog bara han menar att den var ren och snygg på ovansidan. Du var kanske noggrann och torkade rent klämringen efter tätskiktningen.

Edit: Och det är rätt, du ska inte tätskikta under klämringen eller stryka tätskikt på manschetten innan du sätter dit klämringen, inte när du använder Maxits grejer.

Ok, ska höra med rörhandlarn imorgon så får han väl reklamera ringen till Sjöbo Bruk.

Btw, gissa vem som ligger illa till!

• DSC00613.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mattias_Bjb skrev:
Ok, ska höra med rörhandlarn imorgon så får han väl reklamera ringen till Sjöbo Bruk.

Btw, gissa vem som ligger illa till!
Hehe, strålande.. :D

På tal om det, jag rev upp en nygipsad vägg en gång för att jag var övertygad om att jag dagen före hade satt en gipsskruv i ett prisolrör. Letade som fan efter läckan som orsakat pölen på golvet. Och så var det kundens taxjävel som hade fintat mig..

jon_h skrev:
Hehe, strålande.. :D

På tal om det, jag rev upp en nygipsad vägg en gång för att jag var övertygad om att jag dagen före hade satt en gipsskruv i ett prisolrör. Letade som fan efter läckan som orsakat pölen på golvet. Och så var det kundens taxjävel som hade fintat mig..
Hahaha......har man inte jobb så kan man ju skaffa sig....

K
jon_h skrev:
Och det är rätt, du ska inte tätskikta under klämringen eller stryka tätskikt på manschetten innan du sätter dit klämringen, inte när du använder Maxits grejer.
Inte ännu ;)

Nu har man bytt klämring. Som ni ser på bilden så är den nya ringen snäppet större i omkrets. Gissar på ett produktionsfel från Purus. Tyvärr blev brunnsmanchetten lite "korvig" när den gamla ringen togs bort, men jag försökte trycka till den.

Nya ringen till höger.

• DSC00623.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Bra att det löste sig. Och uppmärksamt av dig att lägga märke till problemet förresten, det 'är väl din första klämring? :)

jon_h skrev:
Bra att det löste sig. Och uppmärksamt av dig att lägga märke till problemet förresten, det 'är väl din första klämring? :)
Jo det stämmer, förtroende är bra - kontroll är bättre ;)

undrar vad som hänt om du inte brytt dig i att ringen var defekt, med en framtida vattenskada som följd??

Du skulle ju faktiskt ha följt konstens alla regler även om i det här fallet det hade blivit skit.

Undrar hur Pyrus ställt sig till att betala X-antal tusen för att deras ring sög???

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.