12 306 läst ·
29 svar
12k läst
29 svar
Bör jag byta till gul klämring (Purus Oden)
Saken är den att det är helt omöjligt att "trycka ihop den lite" och sedan rotera om klämringen fungerar som den ska. Om jag tar en blå ring i båda händerna och tar i riktigt ordentligt så pressar jag ihop den 5mm ungefär. Att uppbringa den kraften när ringen är på plats i brunnen är väldigt knepigt.Mattias_Bjb skrev:
Som Jon sagt, din ring kan inte vara frisk.
Du har ju inte dratt på fuktskydd som du bör!MathiasS skrev:Saken är den att det är helt omöjligt att "trycka ihop den lite" och sedan rotera om klämringen fungerar som den ska. Om jag tar en blå ring i båda händerna och tar i riktigt ordentligt så pressar jag ihop den 5mm ungefär. Att uppbringa den kraften när ringen är på plats i brunnen är väldigt knepigt.
Som Jon sagt, din ring kan inte vara frisk.
Medlem
· Södermanland
· 234 inlägg
Du menar att klämringen inte är full med gucka? Va jag vet så behöver man inte ha gucka under klämringen, fyller ju inte riktigt nån funktion eftersom det är nere i brunnen.Boris73 skrev:
Medlem
· Södermanland
· 234 inlägg
Tror nog bara han menar att den var ren och snygg på ovansidan. Du var kanske noggrann och torkade rent klämringen efter tätskiktningen.Mattias_Bjb skrev:
Edit: Och det är rätt, du ska inte tätskikta under klämringen eller stryka tätskikt på manschetten innan du sätter dit klämringen, inte när du använder Maxits grejer.
Medlem
· Södermanland
· 234 inlägg
Hehe, strålande..Mattias_Bjb skrev:
På tal om det, jag rev upp en nygipsad vägg en gång för att jag var övertygad om att jag dagen före hade satt en gipsskruv i ett prisolrör. Letade som fan efter läckan som orsakat pölen på golvet. Och så var det kundens taxjävel som hade fintat mig..
Produkter som diskuteras: "gipsskruv"
Gips- & skivskruv
Skivskruvar är specialdesignade för att säkert fästa skivor av olika material utan att skada dem. Dessa skruvar har ofta en platt undersida eller en försänkt huvudkonstruktion som hjälper till att fördela trycket jämnt över skivan, vilket
Läs mer
Medlem
· Södermanland
· 234 inlägg
Hahaha......har man inte jobb så kan man ju skaffa sig....jon_h skrev:
Medlem
· Södermanland
· 234 inlägg
Nu har man bytt klämring. Som ni ser på bilden så är den nya ringen snäppet större i omkrets. Gissar på ett produktionsfel från Purus. Tyvärr blev brunnsmanchetten lite "korvig" när den gamla ringen togs bort, men jag försökte trycka till den.
Nya ringen till höger.
Nya ringen till höger.
Medlem
· Södermanland
· 234 inlägg
undrar vad som hänt om du inte brytt dig i att ringen var defekt, med en framtida vattenskada som följd??
Du skulle ju faktiskt ha följt konstens alla regler även om i det här fallet det hade blivit skit.
Undrar hur Pyrus ställt sig till att betala X-antal tusen för att deras ring sög???
Du skulle ju faktiskt ha följt konstens alla regler även om i det här fallet det hade blivit skit.
Undrar hur Pyrus ställt sig till att betala X-antal tusen för att deras ring sög???
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Byta till snabbchuck Morse 3 på Arboga borrmaskin
Verktyg & Maskiner -
Ta bort/byta ut gammal krok till taklampa
El -
Ta bort handdukstork och byta till uttag?
El -
Jag brukar spackla med modellgips, borde jag byta till gipsspackel?
Färg, Måla & Tapetsera -
Byta bort fjärrvärme till luftvatten
Fjärrvärme & Gas