Hej
Mäklaren sa de flesta husköpare tittar på Booli,
stämmer det?
Har ej annons på Hemnet ,
och undrar om det är värt det, 6000 kr om
Booli ändå finns.

Mäklarren har matchat fram 4 kunder utan
Hemnet , känns sisådär

Tackk

Har aldrig hört om booli.
6000kr är ju inget att fundera på om du ska sälja hus. Hemnet är vad jag känner till.

• Gilla
A555
  • Laddar…
Jag brukar kolla Booli men mest slutpriser

• Gilla
Nötegårdsgubben och 3 till
  • Laddar…
RoTe
Jag är inte direkt spekulant men har bevakning på hemnet för att främst se grannarnas lägenheter när dom kommer ut till försäljning (hålla koll på prisnivå osv). Booli har jag kollat på några ggr för att se slutpriser bara.

• Gilla
A555 och 1 till
  • Laddar…
Min erfarenhet av Booli är att där hittar man objekt som ännu inte är till salu. Verkar som att många av dessa säljs innan de officiellt läggs ut på tex Hemnet.

• Gilla
Discoman och 6 till
  • Laddar…
Jag kollar i princip bara Booli, de har nästan allt då de så vitt jag vet plockar direkt från mäklarna och är gratis.

Hemnet lever på gamla meriter som den enda samlingspunkten för bostadsannonser, men i takt med riskkapitalisternas ständiga prisökningar så kommer det nog finnas färre objekt där på sikt.

• Gilla
domum och 41 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Jag kollar i princip bara Booli, de har nästan allt då de så vitt jag vet plockar direkt från mäklarna och är gratis.

Hemnet lever på gamla meriter som den enda samlingspunkten för bostadsannonser, men i takt med riskkapitalisternas ständiga prisökningar så kommer det nog finnas färre objekt där på sikt.
Instämmer❤️

• Gilla
Klantskalle och 1 till
  • Laddar…
Tack alla,
förstår nu inte alla tittar på Booli
som mäklaren sa när säljer huset❤️

S
Jag kollar bara Booli, eftersom de fångar upp fler objekt än Hemnet och även får med sånt som bara ligger hos mäklaren som kommande. Tycker också Booli varit bättre att för att se slutpriser i området och för specifika objekt.

• Gilla
Klantskalle och 9 till
  • Laddar…
Enligt en mäklare kommer 40-45% av besöken på deras annonser via Hemnet.

• Gilla
Fairlane och 2 till
  • Laddar…
K
Kollar bara på Hemnet. Men hade nog vidgat vyerna om jag var desperat. Nu är jag mest nyfiken. Dumt att missa potentiell köpare

• Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
Jag kollar också Booli i första hand. Främst för att man slipper scrolla förbi ett antal "betald placering", som Hemnet har, utan hamnar direkt på senast inlagda objekt.

Sen upplever jag att det är fler objekt samlade för beskådan på Booli än vad Hemnet har, då inte alla säljare/mäklare använder sig av Hemnet.

• Gilla
hapazard och 4 till
  • Laddar…
Tack igen alla❤️

Klok mäklare som hjälper till att bryta Hemnets osunda monopol.

• Gilla
Screew och 12 till
  • Laddar…
Kollar hemnet, har bara kollat på Booli en gång och då för att se historik på ett område inte för att kolla på något att köpa.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.