17 929 läst ·
6 svar
18k läst
6 svar
Bondic UV-härdande lim
Medlem
· Stockholms Län
· 702 inlägg
Har funderat i något år hur jag ska kunna laga en batterilucka till en blixt där två av tre plastflärpar (ett par mm långa) ramlat av och den tredje hänger löst.
Det gick inte att få tag på luckan då Canon inte hade delar längre.
Satt och googlade hur man lagar små plastdelar (typ luckor till fjärrkontroller) och ramlade över denna produkt: https://www.youtube.com/watch?v=xTsfwL61CR8&index=1&list=PLqDIgsIKK_nV-ouyNF9xmGXzPGOz35tx7
Var bara tvungen och testa och köpte en på Bauhaus. Det funkar! man kan liksom 3D skapa olika former, i det här fallet förstärka en sprucken flärp och bygga upp två nya (som jag sen fick slipa till). Det verkar vara starkt och det känns som det kommer hålla. Gjorde rent med CRC Electronic Cleaner först.
Bara ett tips på en cool produkt (som jag inte sett tidigare) som kommer komma till stor användning för diverse småreparationer (leksaker etc) här. Skulle kanske inte våga täta ett kopparvattenrör som dom visar men men...
Det gick inte att få tag på luckan då Canon inte hade delar längre.
Satt och googlade hur man lagar små plastdelar (typ luckor till fjärrkontroller) och ramlade över denna produkt: https://www.youtube.com/watch?v=xTsfwL61CR8&index=1&list=PLqDIgsIKK_nV-ouyNF9xmGXzPGOz35tx7
Var bara tvungen och testa och köpte en på Bauhaus. Det funkar! man kan liksom 3D skapa olika former, i det här fallet förstärka en sprucken flärp och bygga upp två nya (som jag sen fick slipa till). Det verkar vara starkt och det känns som det kommer hålla. Gjorde rent med CRC Electronic Cleaner först.
Bara ett tips på en cool produkt (som jag inte sett tidigare) som kommer komma till stor användning för diverse småreparationer (leksaker etc) här. Skulle kanske inte våga täta ett kopparvattenrör som dom visar men men...
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 694 inlägg
Den har jag sett innan och letat efter men kunde inte komma ihåg namnet.
Awesome! Att Bauhaus har det är också praktiskt!
Vad går en sån spruta loss på?
Awesome! Att Bauhaus har det är också praktiskt!
Vad går en sån spruta loss på?
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 694 inlägg
Nu rear bauhaus ut den till halva priset!
Rengöringstrasorna luktar T-röd, så lägg inte pengar på dem =)
Rengöringstrasorna luktar T-röd, så lägg inte pengar på dem =)
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 694 inlägg
Jag har nu hunnit prova den, men den har svårt att greppa mot den feta plasten i kaffekokaren som jag försökte laga.
Får se vad nästa pryl som jag får laga blir =)
Får se vad nästa pryl som jag får laga blir =)
Klicka här för att svara