Kan vara kvar väta under plattorna, fogarna är inte täta utan vatten går ner och kanske in under någon platta, det tar lång tid för väta att torka bort, då vid frysning ( tjäle exspanderar ) kan det trycka upp plattor, tror inte tätskiktet har gett sig