Hej! Min fjällstuga kallställdes i januari då pannan stannade. Vi går inte in på den orsaken. Jag hade -10 i stugan när jag kom och då hade stugan kylts i två veckor. Vi fick igång värmen utan att några ledningar frusit sönder. Golvvärmen var intakt tack vare kylmedia.Men jag upptäcker att ett antal plattor (klinkers) i våtutrymmen blivit sk bomplattor ds har släppt. Men bara plattor i våtutrymmen. Likadana plattor i entrén ligger fast. Kan det vara så att tätskiktet har släppt mot betongen? Tätskiktet är av modell I-K vad nu det betyder. Rollat tätskikt för 9 år sedan. Min fråga är om den temperaturskillnad som blev kan göra att tätskiktet släpper från betongplattan? Mvh/Peter
 
H
Kan vara kvar väta under plattorna, fogarna är inte täta utan vatten går ner och kanske in under någon platta, det tar lång tid för väta att torka bort, då vid frysning ( tjäle exspanderar ) kan det trycka upp plattor, tror inte tätskiktet har gett sig
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.