Har putsat betonghålsten n med murbruk B 0-3 mm. Använt nät o sen tunnare bruk som grund. Pustat typ 10 mm. Nu är det lite bomljud ut i kanten på ett ställe på putsen där jag slutade. Första gången jag putsar så här så undrar hur jag ska undvika det, har försökt att slå på putsen liksom.
Sen undrar jag hur det är med regn, putsen har ju stelnat nu o jag vattnar men bör den täckas för skydd mot kraftigare regn eller är det bara bra liksom?
Bifogar bild
Sen undrar jag hur det är med regn, putsen har ju stelnat nu o jag vattnar men bör den täckas för skydd mot kraftigare regn eller är det bara bra liksom?
Bifogar bild
Nja... du vill ha in fukta i väggen, Men du vill samtidigt att bruket inte ska blir av med sin fukta direkt när de möter väggen..S Sigward skrev:
Sen härdar bruket i en kombination av fukta och luft. Till skillnad från cement som härdar mer eller.mindre utan luft
När du slängt på och är nöjd så kan man prova att skära bort de och se hur de "släppt"
Katastrof o katastrof...S Sigward skrev:
Men nätet räddar de lite..
Problemet är mer beroende på hur väggen utsätts för fukta i framtiden.
Får du fukt i bommen så kommer de bli frostsprängning.
Det är en mur vid en källartrapp, ska på plåttak men visst kommer det komma ren o snö mot. Förhoppningvis inte uppifrån baraA Alexn72 skrev:
Jag vet inte riktigt hur du menar nu. Är putsen för tjock? Behöver tjockleken för att bygga jämnt. Det jag såg igår var att det såg ut som en glipa på kanske en knapp mm på två ställen, tänkte försöka få in lite tunnare puts där idag.N neo11 skrev:
Gissar att du menar 1mmN neo11 skrev:
Men jag tror att de är avdragningsbanan som jävlas på bilden.
Inte alls ovanligt att de ser ut så när man tar bort dem.
Därav att man gärna ska ta bort dem direkt och slänga i bruk där.
Liknande trådar
-
Ny hårdfog vid golv/vägg i dusch trots en hel del silikonrester?
Badrum -
Räcker granne-medgivande vid ny väg till fastighet i samfällighet?
Juridik -
Hur undviker man 10 mm² PEN vid installation av ny parallell undercentral?
El -
Val av pump vid nyinstllation
Vatten & Avlopp -
Vad ska jag tänka på vid inhandling av rördelar till nytt badrum?
Badrum