Är det någon som lyckats byta från deras vanliga bolån till superbolånet?
Tyvärr verkar det vara väldigt flummigt, inga klara besked om de kan låna ut på siten, utan man måste ringa och kolla. (Tidigare har de haft en webbsida som uppdaterades när de öppnade/stängde för nya lån)
När jag ringt har de varit väldigt svävande, sagt att de inte har möjlighet just nu. De lånar bara ut när de har extra kapital över eller nått sådant.
Vilket får min konspiratoriska antenn att fladdra, kan det vara så att de helst ger dessa lån till de som inte redan är bolånekund hos avanza/stabelo? De vill inte flytta kunderna till det billigare lånet.
Så vore intressant att höra om någon lyckats med detta.
Helst inom det senaste året-18 månaderna eller så som de haft detta med att man måste ringa in och kolla.
Eller har jag bara haft otur med tajmingen när jag ringt, jäkla jobbigt system i sådana fall.
Tyvärr verkar det vara väldigt flummigt, inga klara besked om de kan låna ut på siten, utan man måste ringa och kolla. (Tidigare har de haft en webbsida som uppdaterades när de öppnade/stängde för nya lån)
När jag ringt har de varit väldigt svävande, sagt att de inte har möjlighet just nu. De lånar bara ut när de har extra kapital över eller nått sådant.
Vilket får min konspiratoriska antenn att fladdra, kan det vara så att de helst ger dessa lån till de som inte redan är bolånekund hos avanza/stabelo? De vill inte flytta kunderna till det billigare lånet.
Så vore intressant att höra om någon lyckats med detta.
Helst inom det senaste året-18 månaderna eller så som de haft detta med att man måste ringa in och kolla.
Eller har jag bara haft otur med tajmingen när jag ringt, jäkla jobbigt system i sådana fall.
Nej, tidigare har de uppdaterat en webbsida,C cpalm skrev:
Finns tom info om det kvar på en gammal icke uppdaterad FAQ.
https://www.avanza.se/kundservice.html/824/hur-ansoker-jag-om-superbolanet-pb/?categoryId=413
"Hur ansöker jag om Superbolånet PB?
Ansökan om Superbolånet PB gör du endast via sidan för Superbolånet PB där vi kommunicerar ut när nytt utrymme släpps."
Skall erkänna att jag förvisso inte följt detta senaste åren, men annars har det i alla år i praktiken varit konstant fullt. Sen har de då och då på olika sätt gått ut med att det är öppet för nya lån. Har stått på kö, men fick aldrig något svar. Sen när jag hänvisade till det ett par år senare fick jag möjlighet att teckna trots att det var stängt.engs skrev:
Hela upplägget är nog mest en marknadsföringsgimmick, även om jag inte tvivlar på att det faktiskt går att teckna lånet med rätt tajming.
Det som är lite grejen är att det är upplagt så att den som har ett aktiebolag med konto hos Avanza kan (eller har åtminstone kunnat) använda bolagets kapital som "säkerhet" för ett privat lån. Snubblande nära ett s.k. förbjudet lån, så rätt tvivelaktigt, men så klart ett väldigt lockande erbjudande för många.S sjoelund skrev:
Om du inte längre har 3 miljoner sparat hos dem ökar räntan till upp mot 2.19%. Och jag antar den gränsen kan ändras uppåt (för tidigare var den 1 miljon), så det kan bli ett dyrt bolån också.C cpalm skrev:Det som är lite grejen är att det är upplagt så att den som har ett aktiebolag med konto hos Avanza kan (eller har åtminstone kunnat) använda bolagets kapital som "säkerhet" för ett privat lån. Snubblande nära ett s.k. förbjudet lån, så rätt tvivelaktigt, men så klart ett väldigt lockande erbjudande för många.
Inte på så sätt att de förväntar sig en massa kunder som faktiskt tecknar lånet, det tror inte jag heller.S sjoelund skrev:
Värdet för dem är att alltid ligga i topp på listorna över lägsta bolåneräntan.
Och så flashar de ju gärna erbjudandet i utskick och på hemsidan. En bra snackis.
Klicka här för att svara