4 820 läst ·
23 svar
5k läst
23 svar
Bolån - är ränta 1.6% godtagbart och hur fungerar flytt av bolån?
Husägare
· Storfors
· 69 inlägg
Efter att nu ha talat med samtliga banker kommer vi ta lånet i Swedbank till en början. Främst pga att de är min bank idag och inga andra banker "hinner" ordna upp lånet i tid till tillträdet den 1 Oktober.
Priset för fastigheten är: 2.250.000:-
Vi lägger 15% kontant: 337500:-, 402.000:- inklusive pantbrev & lagfart.
Då kvarstår 85% i lån varav 15%(85-70%) ska amorteras med 2% av kapitalskulden per år.
Det gör mig super glad att de flesta verkar tycka huset är fint
Något orolig är jag dock då jag aldrig gjort mer än att byta glödlampa tidigare och huset som vi köpt har rutten syll, lite hål i taket och saknar godkänt avlopp :S
Hoppas man lär sig längs vägen?
Priset för fastigheten är: 2.250.000:-
Vi lägger 15% kontant: 337500:-, 402.000:- inklusive pantbrev & lagfart.
Då kvarstår 85% i lån varav 15%(85-70%) ska amorteras med 2% av kapitalskulden per år.
Det gör mig super glad att de flesta verkar tycka huset är fint
Något orolig är jag dock då jag aldrig gjort mer än att byta glödlampa tidigare och huset som vi köpt har rutten syll, lite hål i taket och saknar godkänt avlopp :S
Hoppas man lär sig längs vägen?
Husägare
· Storfors
· 69 inlägg
Husägare
· Storfors
· 69 inlägg
1.55 
Administrator
· Skåne
· 6 813 inlägg
Läs gärna den här artikeln ang tips på verktyg https://mobil.byggahus.se/renovera/bra-grunduppsttning-verktygJonatan79 skrev:
Administrator
· Skåne
· 6 813 inlägg
Fint hus och superfint lägeLinus Eriksson skrev:
Räntan på 1,55 är inte superbra, men den tror jag att du kan få ner ytterligare inom kort. Att byta ett tremånaderslån från Swedbank kan du göra när som helst (även inom en tremånadersperiod) och ska inte kosta något. Det brukar inte tas ut någon ränteskillnadsersättning för tremånaderslånen, de betraktas som rörliga på det sättet.
Fyll gärna i din boränta i vår boräntetabell också: https://mobil.byggahus.se/ekonomi/borantor/
Klicka här för att svara